וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א סגרה במגמה חיובית

יעל פולק

27.11.2008 / 17:34

המעו"ף עלה ב-0.6%, ת"א 100 ב-1.8% .מדד הנדל"ן התחזק היום ב-13%, לאחר שאיבד אתמול 13%. מחזור המסחר - 2.8 מיליארד ש'

יום המסחר האחרון בשבוע בבורסה של תל אביב התנהל על רקע עליות שערים בוול סטריט ובקשתו של ראש הממשלה אולמרט להרחיב את תוכנית הסיוע הכלכלית למשק.

עם פתיחת המסחר הבוקר, פקעו האופציות על המעו"ף פקיעה חיובית ברמה של 652 נקודות - 1.2%. המסחר הסתיים במגמה חיובית: מדד ת"א 25 עלה ב-0.6% ובמהלך השבוע האחרון איבד 2.7% , מדד ת"א 100 הוסיף 1.8% ובמהלך השבוע האחרון השיל 1.7%. מחזור המסחר הסתכם ב-2.8 מיליארד שקל היום.

בוול סטריט הסתיים אמש המסחר בעליות שערים בהובלת מגזר הטכנולוגיה על אף מספר נתוני מקרו שליליים שהראו על המשך ההאטה במשק האמריקאי. דאו ג’ונס הוסיף 2.9% ל-8,727 נקודות, נאסד"ק טיפס 4.6% ל-1,532 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-3.5% ל-888 נקודות.

ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע אמש לשר האוצר רוני בר-און בתום פגישה בלשכתו, כי על ראשי האוצר ובכירים בבנק ישראל לגבש תוכנית חדשה לרשת ביטחון לחוסכים בקופות הגמל וקרנות הפנסיה. לדבריו, התוכנית שהוצגה בפניו לוקה בחוסרים רבים ולפיכך יש להמשיך לעבוד עליה. לפי שעה לא נקבע מועד חדש להצגת התוכנית לפני ראש הממשלה.

הבנקים מפרסמים דו"חות קשים

בנק לאומי הפריש לחובות מסופקים כחצי מיליארד שקל ברבעון השלישי של השנה. הבנק דיווח הבוקר על ירידה ברווח מפעולות מימון ברבעון של כ-35% ל-1.49 מיליארד שקל ועל ירידה של 41% בהכנסות התפעוליות ל-540 מיליון שקל.

את הרבעון סיים לאומי, שמנוהל על ידי גליה מאור המנכ"לית ואיתן רף היו"ר, עם הפסד של 210 מיליון שקל מפעולות רגילות לפני מס לעומת רווח של 1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הבנק הבינלאומי שבשליטת צדיק בינו, הציג הבוקר את הדו"חות לרבעון השלישי של 2008 ובהם ירידה בהכנסות, עלייה בהפרשה לחובות מסופקים וירידה חדה של 74% ברווח הנקי שהסתכם ב-55 מיליון שקל. דו"חות הבינלאומי נקיים מרווחים חד פעמיים ומייצגים את פעילותו השוטפת של הבנק. הרווח מפעולות רגילות ירד ב-70% לעומת הרבעון המקביל שכן הבנק רשם דאז רווח חד פעמי של 29 מיליון שקל.

הרווחים האדירים מכי"ל סידרו לחברה לישראל של משפחת עופר רווח של 253 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. כי"ל תרמה לרווחי החברה לישראל 407 מיליון דולר - פי 5 מהרבעון המקביל. לולא תרומה זו, מצבה של החברה לישראל היה הרבה פחות טוב כיוון שבחברות האחרות נרשמה ירידה בתוצאות. בשורה התחתונה, הפסיד לאומי ברבעון השלישי 84 מיליון שקל.

הההאטה העולמית שגררה עצירה בפרויקטים חדשים הובילו את ברן לסיים את הרבעון השלישי בהפסד של 11.7 מיליון שקל, לעומת רווח שולי של 209 אלף שקל ברבעון המקביל. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה ברווח מצומק של 3.3 מיליון שקל, המהווה ירידה של 86% לעומת התקופה המקבילה. מתחילת השנה, מחקה מניית ברן 80% מערכה והיא נסחרת לפי שווי של 130 מיליון שקל.

לאחר מספר דחיות ולאור החרפת המשבר הפיננסי בשווקים, דיווחו אתמול חברות אי.די.בי פיתוח ודיסקונט השקעות של נוחי דנקנר, על ביטול העסקה המקורית (שהייתה אמורה להתבצע במספר שלבים) למכירת חלק או כל אחזקותיהן בחברת GVT אנטילס (GVT Antilles) לקבוצת סווארט (Swarth) של שאול שני. אם העסקה המקורית היתה מושלמת הרווח הצפוי לאי.די.בי היה מגיע ל-78-272 מיליון שקל.

אתמול נודע, כי אלי רייפמן נאלץ למכור את השליטה באמבלייז בתמורה ל-17.5 מיליון דולר, בעקבות מעורבות בחובות בשוק האפור. רועי גיל ואיתן אלדר הם שאמורים לרכוש ממנו את השליטה בחברה, ששווי השוק שלה עומד על 17 מיליון ליש"ט (24 מיליון דולר). העסקה כפופה לבדיקת נאותות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully