וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי: ירידה בהכנסות וברווח הנקי ברבעון

טל לוי

27.11.2008 / 10:12

הבנק רשם ירידה חדה של 74% ברווח הנקי לצד ירידה בהכנסות מפעולות מימון. במקביל נרשמה עלייה של 77% בהפרשה לחובות מסופקים

הבנק הבינלאומי שבשליטת בינו צדיק מציג הבוקר את הדו"חות לרבעון השלישי של 2008 ובהם ירידה בהכנסות, עלייה בהפרשה לחובות מסופקים וירידה חדה של 74% ברווח הנקי שהסתכם ב-55 מיליון שקל. דו"חות הבינלאומי נקיים מרווחים חד-פעמיים. הרווח מפעולות רגילות ירד ב-70% לעומת הרבעון המקביל, שכן הבנק רשם ברבעון המקביל רווח חד-פעמי של 29 מיליון שקל.

החשיפה של הבינלאומי לקריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס הסתכמה ב-8.6 מיליון יורו וההערכה היא שהבנק הכיר במרבית הסכום כהפסד קבוע. הפסד זה מתבטא בהכנסות הבנק מפעולות מימון.

הבנק מציג תשואה של 4% על ההון ברבעון, לעומת 17.6% ברבעון המקביל. ב-9 החודשים הראשונים של 2008 מציג הבנק תשואה של 5.8% לעומת 13.9% בתקופה המקבילה ב-2007 ו-14.6% בכל 2007.

אחד הפרמטרים החשובים ליציבות הבנקים הוא יחס הלימות ההון המגדיר מהו היקף ההון שאותו יכולים הבנקים לחלק כאשראי מתוך כלל ההון שברשותם. מדובר בהון שמחזיק הבנק אצלו ככרית ביטחון ואסור לו להשתמש בו לצורך מתן אשראי. זהו הון שמשמש גם ביטחון לפיקדונות הציבור בבנקים. דרישת הפיקוח על הבנקים היא ליחס הלימות הון של 9% אולם הבינלאומי מציג יחס משופר של 11.4%.

הכנסות הבינלאומי הן רווחי המימון שרושם הבנק לאחר שהוא מגייס כסף (בהנפקת אג"ח או מפקדונות נושאי ריבית של הציבור) ומלווה אותו בריבית גבוהה יותר למשקי בית ולעסקים. מתוך כך, יוצר הבנק הפרשה חשבונאית לחובות מסופקים, כלומר החזרי הלוואות שהבנק מטיל ספק ביכולתו לגבות. הכנסות הבנק מפעולות מימון ירדו ב-6% ל-547 מיליון שקל. הבנק הפריש 83 מיליון שקל לחובות למסופקים - עלייה של 77% לעומת הרבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully