וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי"ל סידרה לחברה לישראל רווח של 253 מיליון דולר ברבעון; צים הפסידה 61 מיליון דולר

נתן שבע

27.11.2008 / 8:55

צים עברה להפסד גולמי בעקבות העלייה במחירי הדלק והמשבר העולמי; החברה לישראל תזרים לצים עד 150 מיליון דולר


הרווחים האדירים מ סידרו ל של משפחת עופר רווח של 253 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. כי"ל תרמה לרווחי החברה לישראל 407 מיליון דולר - פי 5 מהרבעון המקביל. לולא תרומה זו, מצבה של החברה לישראל היה הרבה פחות טוב כיוון שבחברות האחרות נרשמה ירידה בתוצאות.



פעילותה של חברת הספנות צים ממשיכה להידרדר לצד העלייה במחירי הדלק וההאטה העולמית. החברה סיימה את הרבעון בהפסד כבד של 61 מיליון דולר לעומת רווח של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל. בז"ן לא תרמה לרווח לאחר שסיימה את הרבעון באיזון. טאואר המשיכה להפסיד ותרמה לחברה הפסד של 38 מיליון דולר.

הכנסותיה של צים עלו רק ב-13% ל-1.18 מיליארד דולר. גידול זה לא הצליח לכפר על העלייה במחירי הדלק. בעקבות זאת, עברה החברה להפסד גולמי של 31 מיליון דולר. החברה מסבירה כי תוצאותיו של המשבר העולמי פגע בתוצאותיה של צים והחברה נסוגה מהתוכנית האסטרטגית שלה להרחבת פעילותה של חברת הספנות בהיקף של 3.2 מיליארד דולר בשנים הקרובות. הרבעונים הבאים בצים גם הם לא צפויים לכלול שיפור, כך שלמרות שמחיר הדלק ירד מחירי ההובלה צונחים בעקבות ההאטה העולמית.

בעקבות זאת, החברה לישראל מוכנה להזרים לצים במהלך השנה הבאה עד 150 מיליון דולר בעקבות תנאי השוק הקשים בשוק הספנות כמו גם בשווקים הפיננסיים. "התוכנית האסטרטגית של צים אינה בת יישום בתנאי השוק הקיימים הצופים מיתון וירידה בביקושים ברחבי העולם", כותבת החברה. "לאור זאת, נערכת צים ומכינה תכנית פעולה המתייחסת לתנאי השוק הקיימים. על פי תכנית זו, פועלת צים לביצוע צמצום בפעילות, לחיסכון בהוצאות, לשינויים במערך הקווים שלה, לצמצום במצבת האניות החכורות על ידה, בכוח אדם, בנמלים ובמכולות, וזאת כחלק מהשינויים התפעוליים הנדרשים להתאמת צים לתנאי השוק החדשים".

"החברה לישראל מתכננת לסגת מפרויקט הרחבה של 3 מיליארד דולר לצים. נסיגה כזו מחייבת תשלומי קנס ולא ברור איזה מחיר הנסיגה הזו תעלה", אמר מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים יובל בן זאב. "גם אם היא לא תיסוג מהתוכנית במלואה, צרכי המימון שלה יהיו גבוהים בתקופה כזו של מחנק אשראי. בינתיים התוצאות של צים נבלעות בתוצאות המצוינות של כי"ל אבל השאלה המרכזית מה יקרה ברבעונים הבאים כאשר החברה נכנסת לתקופה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully