וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסר פרויקטים: צמצום ניכר בהכנסות וירידת ערך הנדל"ן הובילו להפסד תפעולי של 15.1 מיליון שקל

יעל פולק

27.11.2008 / 8:49

לחברה גרעון של 70.7 מיליון שקל בהון העצמי; ההכנסות הסתכמו ב-3.3 מ' ש' ברבעון השלישי - ירידה של 86%



שנה לא קלה עוברת על בסר פרויקטים שמדווחת על תוצאותיה הכספיים: נכסיה של החברה הצטמצמו ב-70% במהלך 9 החודשים האחרונים, והם מסתכמים ב-56.4 מיליון שקל. בפתח הדו"חות הכספיים מפנים רואי החשבון של החברה את תשומת הלב לגרעונה העצמי של החברה, שמסתכם ב-70.7 מיליון שקל.



בסר פרויקטים, שבשליטת בסר הנדסה של נחשון קויתי וקלמן סופרין, עוסקת בייזום וניהול פרויקטי נדל"ן. החברה פועלת ב-3 מגזרים בתחום הנדל"ן - ייזום וניהול פרויקטים בארה"ב, ייזום וניהול פרויקטים בישראל, וניהול ומכירת פרויקטים בישראל.



הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-3.3 מיליון שקל ברבעון השלישי, ירידה של 86% לעומת הרבעון המקביל. תחת הסעיף הוצאות אחרות, הפרישה החברה כ-15 מיליון שקל, כשעיקרם נובעים מהפרשה לירידת ערך שבוצעה להשקעות בפרויקטים בארה"ב. תזרים המזומנים של החברה הסתכם ב-125 אלף שקל בלבד ברבעון השלישי, לעומת תזרים בהיקף של 14.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.



ההפסד התפעולי של בסר פרויקטים מסתכם ב-15.1 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד תפעולי בהיקף של 633 אלף שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה מציגה החברה הפסד של 3.1 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות, לעומת הפסד של 5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.



יתרת התחייבויותיה המשמעותית של החברה הן לאיגרות החוב מסדרה ב' (בהיקף של כ-57 מיליון שקל), לאיגרות החוב מסדרה א' (בהיקף של כ-36 מיליון שקל), התחייבות אשראי מבנקים (בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל) והלוואה מבעלת השליטה (בהיקף של כ-20 מיליון שקל) - בסך הכל מסתכמות התחייבויותיה המשמעותיות של החברה בכ-114 מיליון שקל. מתוך ההתחיבויות האלו, על החברה לפרוע עד לסוף דצמבר 2010 התחייבויות בהיקף של כ-30 מיליון שקל.



החברה מסבירה כי למשבר הסאבפריים השפעה מהותית לרעה על פעילות החברה בארה"ב, המתבטאת בירידה משמעותית בקצב מכירת דירות, ירידה בזכאות לדמי ניהול עקב אי התקדמות פרויקטים, קשיים במימון פרויקטים (כולל מימון מחדש) וירידה משמעותית בערך ההשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully