וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצרים יקבעו את תעריף החשמל: המחירים למכירת חשמל פרטי לרשת הארצית יוצמדו למחיר הגז הטבעי

אבי בר-אלי

27.11.2008 / 7:12

כך עולה ממודל התעריפים החדש שגיבשה רשות החשמל



התעריפים למכירת חשמל פרטי לרשת הארצית ייקבעו לפי מחיר הגז הטבעי שאותו ירכוש היצרן הפרטי להפעלת תחנת הכוח - כך עולה ממודל התעריפים החדש שגיבשה רשות החשמל. במודל לא צוין תעריף אחיד לרכישת חשמל פרטי או טווח מחירים קבוע - תעריף מכירת החשמל יוצמד להסכם הגז שיציג כל יצרן חשמל פרטי.

בעבר הצהירה רשות החשמל כי לא תכיר בכל הסכם לרכישת גז וכי תקבע לו רף עליון. ואולם מקורות במשק האנרגיה הניחו כי צעד כזה יביא להתכנסות כלל החוזים הנחתמים למחיר מקסימלי זה - מכיוון שלאחר הידלדלות שדה הגז מול חופי אשקלון בתוך חמש שנים, עתיד השוק להפוך מונופוליסטי, ותיוותר בו ספקית גז אחת - EMG המצרית. בענף האנרגיה חזרו וקראו אתמול לממשלה לדאוג לרכש גז מרוכז לכלל יצרני החשמל הפרטי בישראל.



שלשום אישרה רשות החשמל עקרונית את מודל התעריפים למכירת חשמל פרטי לרשת. תעריף העמדת זמינות התחנה לרשות חברת החשמל יהיה 7.5 אגורות לקווט"ש - גידול של כ-30% לעומת התעריפים הקודמים, ויאפשר ליצרנים הפרטיים תשואה פרויקטאלית של 9.7% (במחירי גז של 6-7 דולר למיליון BTU). כיסוי החוב הבכיר יובטח בתוך 15 שנה, בעוד החזר ההשקעה על ההון העצמי יובטח בתוך 18 שנה.



פרטי מודל התעריפים עדיין לא אושרו סופית. את המודל גיבשה בשבוע שעבר ועדת המשנה של רשות החשמל להסדרת הרגולציה ליצרני חשמל פרטי; המודל גובש על רקע הביקורת כלפי רשות החשמל על העיכוב באישור התעריפים ולאחר לחץ שהופעל על ראשיה מצד משרד התשתיות ואגף התקציבים באוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully