וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת גמל כספית? מהיום יש דבר כזה

רותם שטרקמן

27.11.2008 / 7:25

פריזמה רוצה לשחזר את הצלחת הקרנות הכספיות שגייסו 25 מיליארד שקל: משיקה קופות גמל השתלמות ופיצויים כספיות. פריזמה: הקופות מיועדות למי שחושש מסיכונים או למי שמתכנן להוציא את הכסף בתוך שנה עד חמש שנים



>> השילוב של ההצלחה הגדולה של קרנות הנאמנות הכספיות והמשבר בשווקים הביא את חברת פריזמה לנסות לשחזר את העניין גם בקופות הגמל. פריזמה תודיע השבוע על השקת ארבע קופות גמל כספיות - מתוכן קופת פיצויים אחת וקרן השתלמות אחת. הקופות ינוהלו בסיכון מינימלי וישקיעו רק בנכסים שקליים קצרים.



בשוק כבר קיימות קופות גמל סולידיות, אך הן לא טהורות: לעתים יש בהן אגרות חוב קונצרניות או מניות והן גם בדרך כלל לא מחויבות למדיניות השקעה של רכישת נכסים שקליים קצרים בלבד. בפריזמה אומרים כי מדובר בסדרה של קופות תגמולים, פיצויים והשתלמות המציעות תפיסה השקעתית זהירה עם מרכיב סיכון נמוך מאוד, שדומה בעיקרו למדיניות ההשקעות הנהוגה בקרנות הכספיות. קרנות הנאמנות הכספיות, שהושקו בתחילת 2008 על ידי כל בתי ההשקעות, רושמות הצלחה גדולה ונהפכו לאופציה סולידית מובילה. ההצלחה של הכספיות הן גם מבחינה השקעתית - בשיא הסערה והנפילות, רשם הציבור תשואות נאות על מרכיב הקרנות הכספיות בתיק שלו - וגם מבחינה שיווקית, שכן הקרנות גייסו בתוך פחות משנה 25 מיליארד שקל.

מנכ"ל פריזמה יובל גביש אמר בתגובה: "אנו שוקדים על פיתוח מוצרים כמענה לצורכי העמיתים וההתפתחויות בשוק. אנו מציעים אופציה לבחירת מסלול סולידי יותר מהמסלולים הקיימים: הקופות הכספיות ומגוון מוצרי גמל, השתלמות ופיצויים. קופות אלו הינן חלק מסל הפתרונות הכולל ומותאם לקוח שאנו מציעים ללקוחות קיימים ולמצטרפים חדשים".



לפי פריזמה, מדיניות ההשקעה של הקופות הכספיות תהיה "לפחות 70% במזומן, בפיקדונות קצרי מועד, במלוות קצרי מועד, בניירות ערך מסחריים ובניירות ערך סחירים ובלבד שמשך החיים הממוצע של הנכסים הוא עד שנה ושנכסי המסלול לא יושקעו במניות או באופציות על מניות או באופציות על מדדי המניות או בכל נכס אחר המאפשר חשיפה לשוקי מניות".



לדברי פריזמה, הפיתרון החדש שלה מאפשר לעמיתים להשקיע מצד אחד באפיק סולידי ומצד שני להישאר במסגרת החיסכון הפנסיוני ולהמשיך ליהנות מהטבות המס והיתרונות הרבים של האפיקים הפנסיוניים. בפריזמה אומרים עוד כי הקופות מיועדות לתת מענה לאוכלוסייה שזקוקה לכספה בקופות בטווחים קצרים יחסית (שנה עד 5 שנים) ואינה מעוניינת לחכות לשינוי המגמה בשווקים ולציבור שתיאבון הסיכון שלו קטן ורוצה קופות זהירות.



הקופות שפריזמה תסב לקופות כספיות היו סולידיות גם לפני כן, אך היה דרוש לנקות אותן לגמרי. הקופות הן דינמית כספית (מנהלת היום 330 מיליון שקל), סגנון כספית (330 מיליון שקל), השתלמות כספית (250 מיליון) ומגוון כספית (30 מיליון שקל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully