וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים לחקות את אובמה

יאיר עמיחי המבורגר

27.11.2008 / 8:17

קמפיין ברשת



>> תוצאות הסקר העולמי "העתיד הדיגיטלי" שנערך באחרונה מצביעים על כך שהאזרח הישראלי לא מאמין ביכולתו לשנות את האג'נדה הפוליטית באמצעות האינטרנט.

רק באחרונה ראינו בית ספר לקמפיין פוליטי מצדו של ברק אובמה. אובמה הצליח למתג את עצמו כסוכן השינוי האולטימטיווי. המשבר הכלכלי בארה"ב הפך לדלק במבערי אחד ממסעות הבחירות היותר מוצלחים שנראו. כמי ששיווק את השינוי, היטיב אובמה להשתמש באינטרנט יותר מכל מתחריו. באמצעות הרשת שידר אובמה שינוי, אך יותר מכל הוא נתן לאזרח הקטן את היכולת להפוך לחלק מהשינוי באמצעות האינטרנט. הוא נתן לאזרח הקטן תחושת כוח. ההתלהבות תורגמה למבול של תרומות קטנות שהפכו את הקמפיין של אובמה לאדיר במשאבים.



ומה קורה בישראל? מבין המועמדים לראשות הממשלה, אין ספק שבנימין נתניהו הוא המצטיין בניצול האינטרנט, אך רק בציון עובר. אמנם מישהו במטה של ביבי עשה שיעורי בית ו"העתיק" את האתר של אובמה, אבל מדובר רק במעטפת. צריך להבין שקמפיין באינטרנט זה מהות. זה להיות נוכח בהעברת מסרים, זהו מגע אישי וירטואלי, תחושת השייכות המתורגמת לקמפיין קטן או גדול של תומך כזה או אחר. אלה רשתות חברתיות היוצרות סינרגיה אדירה. אולי אין בכוחם של המועמדים בישראל ליצור את המפץ הגדול הזה.



הסקר, שבו השתתפו 30 מדינות, בדק, בין היתר, את תחושת ההשפעה שהאזרח מרגיש על הפוליטיקאים באמצעות האינטרנט. התוצאות מצביעות על כך שבהשוואה לארה"ב ומדינות אחרות באירופה, אנשים בישראל לא מרגישים שהאינטרנט מאפשר להם השפעה פוליטית. מושג הממשל המקוון המתייחס, בין היתר, ליכולת של היחיד להשפיע על האג'נדה הפוליטית באמצעות האינטרנט, מתחזק והולך בעולם, אך לא כאן. בישראל רק 15% מאמינים שיש להם השפעה באמצעות האינטרנט. בארה"ב המספר כפול ונמצא בעלייה מתמדת.



חברה אזרחית פעילה במאה ה-21 היא אתגר. שימוש בטכנולוגיה מתקדמת יכולה להיות מנוף ליותר מעורבות ושייכות. אין ספק שמנהיג בעל מעוף שישכיל להשתמש באינטרנט לחיזוק הקשר ולשותפות עם האזרח הקטן, יוכל להפוך אותו לאזרח גדול ולשנות את סדר היום הפוליטי.



הכותב הוא ראש המרכז לחקר הפסיכולוגיה של האינטרנט במרכז הבינתחומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully