וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט התיר ל-PaNGO להתחרות עם סלופארק על שירותי חנייה סלולרית בת"א

מאת הילה רז

27.11.2008 / 7:25

החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי ומילגם חניה סלולרית יפעילו שירות חנייה ב-60 אגורות לשעה



>> שירות החנייה הסלולרי PaNGo יפעל מהיום גם בתחומי עיריית תל אביב-יפו - כך קבע שלשום השופט יהודה זפט מבית המשפט המחוזי בתל אביב. בכך נדחתה עתירתה של סלופארק טכנולוגיות, הזוכה במכרז להפעלת שירות חנייה סלולרי בתל אביב, לאסור על החלת השירות של PaNGo בתל אביב.

בדומה לשירות החנייה שסיפקה סלופארק, באמצעות שירות PaNGo ניתן להירשם מראש לשירות וכל חיוג למספר טלפון ייעודי 4500* יחייב את הצרכן בהתאם למשך הזמן שחנה, לפי תעריף הרשויות המקומיות (החישוב יבוצע לפי דקה). השירות מופעל על ידי החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי וחברת מילגם חניה סלולרית.



סלופארק עתרה לבית המשפט כדי שיצהיר כי חברת מילגם אינה מוסמכת להפעיל את הסדר החנייה המקומי בתל אביב-יפו, המיוחד רק לתושבי תל אביב בעלי תו חנייה אזורי. על פי ההסדר המקומי, מותרת לתושבי העיר חנייה בתעריף מוזל של 60 אגורות לשעה.



סלופארק ביקשה בנוסף כי בית המשפט יורה לעיריית תל אביב שלא לסייע ולשתף פעולה עם מילגם בהפעלת ההסדר. הפעלת ההסדר המוזל בתל אביב החל מאוגוסט השנה, נטען, פוגעת בזכותה להפעיל הסדר חנייה מקומי מכוח זכייתה במכרז שערכה עיריית תל אביב.



מילגם טענה מנגד כי נהגים יעדיפו לשלם את התעריף המוזל הנהוג בכל רשות מקומית ולא לשלם תעריף ארצי גבוה יותר, ולכן קבלת העתירה של סלופארק יפגע בה קשות. היא הוסיפה כי הטעם העיקרי בעתירתה של סלופארק הוא ניסיון למנוע כניסת מתחרה לשוק החנייה. גם עיריית תל אביב טענה כי אין לסלופארק בלעדיות בהפעלת המערכת לגביית דמי חנייה.



השופט זפט כותב בפסק דינו: "משמעות קבלת עמדת סלופארק היא שהנהג העושה שימוש בהסדר החנייה הארצי בתל אביב יידרש לוותר על זכותו לחנייה בתשלום מוזל, והדעת נותנת שלא לכך התכוון המחוקק שרצה להיטיב עם ציבור הנהגים". השופט קבע כי בעת השתתפותה במכרז ידעה סלופארק שזכייתה לא תקנה לה בלעדיות בהפעלת אמצעים לגביית דמי חנייה בתל אביב. סלופארק חויבה לשלם 90 אלף שקל בגין הוצאות משפט לנתבעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully