וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ששרף 25 מיליון דולר: הסטארט-אפ איימבה נמכר בכ-10 מיליון דולר למארוול

מאת גיא גרימלנד

27.11.2008 / 8:17

משקיע בחברה: "איימבה היתה רחוקה מהשוק, ובתקופה הנוכחית ספקיות התקשורת לא רוכשות ציוד"; מדובר בעסקה מפסידה לקרנות ההון סיכון שהשקיעו בסטארט-אפ: סידר, גיזה ופיטנגו



>> המשבר הכריע את הסטארט-אפ איימבה, המפתח מערכות תקשורת אופטיות, והוא נמכר לחברת מארוול תמורת עשרה מיליון דולר, לאחר שהושקעו בו כ-25 מיליון דולר.

ביוני האחרון חשפנו כי החברה מנהלת מגעים למכירתה, לאחר שאיבדה את אמון המשקיעים. איימבה נאלצה לפטר כ-30 מתוך 44 העובדים במשרדיה בישראל ובארה"ב. אחד המשקיעים בחברה אמר אמש ל-TheMarker שמדובר בעסקה מפסידה לקרנות שהשקיעו בה: סידר, גיזה ופיטנגו.



איימבה מספקת מערכות תקשורת אופטיות להעברת נתונים בטכנולוגיית GPON ומפתחת פלטפורמה המספקת שירותי תקשורת אופטיים בין הרשת העירונית לבין הצרכן הסופי.



"החברה נמכרה כעת, שכן היה ברור שהיא רחוקה מהשוק. במשבר הנוכחי, ספקיות התקשורת לא רוכשות ציוד. איימבה לא התקרבה לאיזון תפעולי ולא רצינו לחכות שנתיים, שכן אז היו יכולים להיכנס מתחרים", אמר המשקיע.



איימבה התחרתה עם חברות גדולות ממנה: ברודלייט, ברודקום ואלקטל. המשקיע מציין כי מדובר ברכישה טכנולוגית.



איימבה הצטיירה בעבר כאחת מחברות האופטיקה המבטיחות. החברה פיתחה מסופים הנמצאים בבתי הלקוחות, וצד מרכזייה הממוקם במרכזיות של ספקיות הטלקום. הטכנולוגיה של איימבה מחלקת ומעבירה את התקשורת למידע, לקול ולווידיאו (טריפל פליי), בהתאם ללקוח.



איימבה נוסדה ב-2000 על ידי עמית פרויס, גיא בן-חיים, ארז בשן ורוני קנת. משה נתיב משמש כמנכ"ל החברה, לאחר שהחליף את בן-חיים. לחברה היו מכירות באסיה ובאירופה בהיקף של מאות אלפי דולרים לאחר שהשיקה את השבב שלה, בינואר 2008.



בעקבות הרכישה יעברו כ-16 עובדי איימבה לחברת מארוול. זו הרכישה הרביעית של מארוול בישראל. בעבר רכשה החברה את גלילאו תמורת 2.7 מיליארד דולר ב-2000; את רדלן תמורת כ-50 מיליון דולר ב-2003; ואת DSPC תמורת 600 מיליון דולר ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully