וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק השרתים בישראל בהאטה

מאת אור הירשאוגה

27.11.2008 / 8:17

חברת המחקר IDC מדווחת על גידול של 1.5% בלבד במכירות שרתי x86 ברבעון השלישי של 2008. את המכירות מובילה HP, לאחר שנטלה את הבכורה מיבמ



>> שוק שרתי ה-X86 בישראל רשם האטה ברבעון השלישי של 2008 - כך עולה מדו"ח חדש של חברת המחקר IDC. שרתי x86 הם הסטנדרטיים בשוק, מכירותיהם מהוות כ-93% מסך היחידות הנמכרות ואחראיות לכ-66% מסך ההכנסות בשוק זה. שרתים בטכנולוגיות קודמות ממשיכים להימכר, בעיקר עבור אפליקציות קריטיות במיוחד בארגונים גדולים - בעיקר במגזרי הפיננסים, הטלקום, הביטחון והממשל.



ברבעון השלישי של 2008 הסתכמו מכירות שרתי x86 בישראל ב-16.7 אלף יחידות - גידול של כ-1.5% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

דו"חות קודמים של IDC ציינו את התלות הגדולה של שוק השרתים בישראל במצבו של השוק האמריקאי, בשל היצוא הטכנולוגי המפותח לשוק זה. האנליסטים של IDC מעריכים כי הקיפאון בשוק המקומי יימשך עד סוף 2009.



בשוק בו ההובלה מתחלפת כמעט מדי רבעון, תפסה HP את המקום הראשון. החברה מכרה 5,580 שרתים, המקנים לה נתח של 33.5% מכלל מכירות שרתי ה-x86 בישראל. יבמ סיימה שנייה את הרבעון, עם מכירות של 5,026 שרתים, המקנים לה נתח שוק של 30.2%. ברבעון הקודם הובילה יבמ את השוק. שתי מובילות השוק התחזקו ברבעון האחרון, ומכירותיה של דל נחלשו - החברה סיימה את הרבעון עם מכירות של 1,592 שרתים, הממקמים אותה שלישית, עם נתח שוק של 9.6%.



למרות האפשרות למיתון בשוק השרתים, מעריכים האנליסטים של IDC כי מספר תחומים משיקים ימשיכו במגמת הצמיחה - ובראשם, טכנולוגיית הווירטואליזציה. מרבית הארגונים הגדולים בישראל כבר הטמיעו מערכות וירטואליזציה, ומחברי הדו"ח צופים כי המכירות בתחום זה יעברו מעתה למגזר הארגונים הבינוניים והקטנים.



מוטי פולק, אנליסט ב-IDC, צופה כי גם ספקיות שירותי מחשוב ענן ייהנו מדרישה מוגברת מצד ארגונים קטנים ובינוניים. תחום זה צפוי להתפתח במקביל לגידול בהטמעת מערכות וירטואליזציה. לפי פולק, חלק מהארגונים יעדיפו להוציא את תשתיות המחשוב לאירוח חיצוני, וחלקם יעדיפו "לשמור על השרתים בבית" וללכת לכיוון של מערכות וירטואליות לביצועים עדיפים ולחיסכון בעלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully