וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בתל אביב: המעו"ף עולה ב-2.1%; פקיעה חיובית של אופציות המעו"ף ברמה של 652 נקודות

יעל פולק

27.11.2008 / 10:04

לאחר פרסום הדו"חות: לאומי מאבדת 1.5%; החברה לישראל עולה ב-2%


יום המסחר האחרון בשבוע בבורסה של תל אביב נפתח על רקע עליות שערים בוול סטריט ובקשתו של ראש הממשלה אולמרט להרחיב את תוכנית הסיוע הכלכלית למשק. עם פתיחת המסחר הבוקר, פקעו האופציות על המעו"ף פקיעה חיובית ברמה של 652 נקודות - 1.2%.



בשעה זו, מתנהל המסחר במגמה חיובית: מדד תל אביב 25 עולה ב-2.1% , מדד תל אביב 100 מוסיף 2.2%. מחזור המסחר מסתכם ב-40 מיליון שקל כעת.

בוול סטריט הסתיים אמש המסחר בעליות שערים בהובלת מגזר הטכנולוגיה על אף מספר נתוני מקרו שליליים שהראו על המשך ההאטה במשק האמריקאי. דאו ג’ונס הוסיף 2.9% ל-8,727 נקודות, נאסד"ק טיפס 4.6% ל-1,532 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-3.5% ל-888 נקודות.

ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע אמש לשר האוצר רוני בר-און בתום פגישה בלשכתו, כי על ראשי האוצר ובכירים בבנק ישראל לגבש תוכנית חדשה לרשת ביטחון לחוסכים בקופות הגמל וקרנות הפנסיה. לדבריו, התוכנית שהוצגה בפניו לוקה בחוסרים רבים ולפיכך יש להמשיך לעבוד עליה. לפי שעה לא נקבע מועד חדש להצגת התוכנית לפני ראש הממשלה.

בנק הפריש לחובות מסופקים כחצי מיליארד שקל ברבעון השלישי של השנה. הבנק דיווח הבוקר על ירידה ברווח מפעולות מימון שלו ברבעון של כ-35% ל-1.49 מיליארד שקל ועל ירידה של 41% בהכנסות התפעוליות ל-540 מיליון שקל. את הרבעון סיים לאומי, שמנוהל על ידי גליה מאור המנכ"לית ואיתן רף היו"ר, עם הפסד של 210 מיליון שקל מפעולות רגילות לפני מס לעומת רווח של 1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווחים האדירים מ סידרו ל של משפחת עופר רווח של 253 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. כי"ל תרמה לרווחי החברה לישראל 407 מיליון דולר - פי 5 מהרבעון המקביל. לולא תרומה זו, מצבה של החברה לישראל היה הרבה פחות טוב כיוון שבחברות האחרות נרשמה ירידה בתוצאות. בשורה התחתונה, הפסיד לאומי ברבעון השלישי 84 מיליון שקל.

לאחר מספר דחיות ולאור החרפת המשבר הפיננסי בשווקים, דיווחו אתמול חברות ו של נוחי דנקנר, על ביטול העסקה המקורית (שהייתה אמורה להתבצע במספר שלבים) למכירת חלק או כל אחזקותיהן בחברת GVT אנטילס (GVT Antilles) לקבוצת סווארט (Swarth) של שאול שני. אם העסקה המקורית היתה מושלמת הרווח הצפוי לאי.די.בי היה מגיע ל-78-272 מיליון שקל.

אתמול נודע כי אלי רייפמן נאלץ למכור את השליטה ב (16%) בתמורה ל-17.5 מיליון דולר בעקבות מעורבות בחובות בשוק האפור. רועי גיל ואיתן אלדר הם שאמורים לרכוש ממנו את השליטה בחברה, ששווי השוק הוא 17 מיליון ליש"ט (24 מיליון דולר). העסקה כפופה לבדיקת נאותות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully