וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי שנער: לא רואה את "האח הגדול" ולא רוצה להיות יו"ר ערוץ 10

איילה צורף

27.11.2008 / 9:38

מי שהיה מנכ"ל קשת עד לפני כמה שנים, טוען שהוא לא רואה טלוויזיה בישראל ■ לדעתו, הציבור כבר התחיל להתעייף מעודף ריאליטי: "כשאת הולכת למסעדה, גם אם את נורא אוהבת קצפת את לא אוכלת מנה ראשונה, עיקרית וקינוח מקצפת"


אורי שנער, מי שהיה מנכ"ל קשת עד לפני כמה שנים, הוא המוציא לפועל של הפרויקט הבינלאומי שיזם לנדאו. החברה שהקים, אניבום, היא סטודיו וירטואלי ליצירת אנימציה, המאפשר לאנימטורים ליצור סרטים ולהציגם באינטרנט. לאחר סכסוך מתוקשר עם מנכ"ל קשת אבי ניר על רקע המכרז להפעלת ערוץ 2 הוא צימצם למינימום את הפעילות שלו בישראל.

כשאתה רואה את מה שקורה כיום עם "האח הגדול", אתה לא מתגעגע?

"אני ממש ממש לא מתגעגע. עשיתי את זה במשך 10 שנים, אבל אני בפאזה אחרת לגמרי. להמציא גלגל, רעיון שקורם עור וגידים, זה מבחינתי יותר מסעיר מהאח הגדול".

מה אתה חושב כשאתה רואה את ההצפה של תוכניות הריאליטי?

"כשאת הולכת למסעדה, גם אם את נורא אוהבת קצפת את לא אוכלת מנה ראשונה, עיקרית וקינוח מקצפת. אבל זה המצב כיום בישראל: אין שום מגוון - הכל ריאליטי. 'האח הגדול' ו'מפרץ האהבה' לא היה מתרחשים ללא ההצלחה של 'הישרדות'. לדעתי הריאליטי לא ייעלם ויישאר חלק מלוח השידורים. בסופו של דבר יהיה ריאליטי אחד או שניים חזקים. כבר עכשיו מתחילים להרגיש לאות מעודף ריאליטי. זה לא יקרה היום, אבל זה יקרה. יהיו יותר ויותר קבוצות שיימאס להן מזה".

חסרה לך המעורבות בגוף שמשפיע על סדר היום הישראלי?

"כן, זה חסר לי. החברה הישראלית והתרבות כאן חשובות לי. ציפי לבני ואהוד אולמרט הציעו לי שוב ושוב לעמוד בראש רשות השידור. הלוואי שיכולתי להקים BBC ישראלי. אבל הרפורמה ברשות השידור היא בולשיט. הבעיות שם כל כך עמוקות. הדרך היחידה היא לסגור את הרשות, לקחת את התקציב, שיכול הגיע למיליארד שקל בשנה, ולעשות מהפכה. אני לא מכיר שום דרך ביניים. אמרתי את זה גם לאולמרט וגם ללבני. מי שיהיה ראש ממשלה צריך נחישות, אחרת זה לא יילך".

אתה מעוניין לחזור לתחום הטלוויזיה בישראל?

"אני לא רואה שום גוף ושום אופציה שעומדת על הפרק. לא קיים משהו שממש מושך אותי ולשמחתי אניבום עונה על מרבית הצרכים שלי. כשהציעו לי להיות יו"ר בערוץ 10 אמרתי שאני את הפאזה הזו סיימתי".

ביוני האחרון גייסה אניבום 10 מיליון דולר. עד מתי יספיק לך הכסף?

"אניבום לא מרוויחה כסף. חברה מהסוג הזה לא יכולה להרוויח שנתיים מיום הקמתה. בעידן הנוכחי של הצונאמי הכלכלי לבנות תוכניות עסקית לשלוש שנים קדימה זה כמו לתכנן מה יקרה מעבר להרי החושך. אם חברה אומרת שהיא יודעת מה יקרה לה בעוד שלוש שנים - זאת רמאות במקרה הטוב. היתרון שלי הוא שאני גוף קטן, שיכול להיות סיירת מטכ"ל ולא אוגדת שריון. מהיר וזריז בהחלטות, ומגיב מהר לעומת הקונגלומרטים הגדולים בעולם.

"לפני שנתיים לאניבום לא היו מתחרים, אבל מאז ארבעה גורמים הודיעו שגם הם יקימו סטודיו אנימציה אינטרנטי: פוקס, MTV, סטארס מדיה (שיצרו את 'משפחת סימפסון') ומארק ברנט (יוצר 'הישרדות'). זאת תחרות לא קלה. אבל יכול להיות שבגלל המצב הנוכחי הם יעצרו את התוכניות שלהם. 10 מיליון דולר אמורים להספיק לי לעוד שנתיים. אניבום היא דוגמה קלאסית לארגון שיכול להרוויח מהמשבר: גופים גדולים רוצים לקצץ עלויות הפקה בעתות משבר, ואנחנו עובדים עם 7,000 אנימטורים עצמאים ברחבי העולם. יש לנו כעת 20 סדרות בהפקה לאינטרנט ולסלולר".

ממה תרוויח?

"הכסף נמצא בטלוויזיה, בקולנוע ובפרסום. לשם אני אמור ללכת ולמכור את התוכניות שלי לאחר פיילוט הגולשים באינטרנט. אני מאמין שהכסף הגדול יגיע, אבל לא יודע אם זה יקרה בעוד שנתיים או שלוש או ארבע".

איזו תוכנית טלוויזיה אתה אוהב?

"לא ראיתי אף פרק של 'האח הגדול'. לא רואה טלוויזיה בישראל. בשנה וחצי האחרונות ראיתי אולי 10 שעות שידור בישראל. אהבתי מאוד את 'מרחק נגיעה' ואת 'עד החתונה' ו'הכל דבש', שאותם ראיתי ב-DVD".

ברשימה הזאת אין אף סדרה של קשת.

"אה... נכון", הוא עוצר וחושב. "ראיתי פרק אחד של 'עבודה ערבית'. היה מצוין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully