וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי הפריש לחובות מסופקים כחצי מיליארד שקל ברבעון; הפסיד מפעולות רגילות 210 מיליון שקל

שרון שפורר

27.11.2008 / 9:08

ההפרשה לחובות מסופקים מתחילת השנה - יותר ממיליארד שקל; הרווח מתחילת השנה - 1.275 מיליארד שקל


בנק הפריש לחובות מסופקים כחצי מיליארד שקל ברבעון השלישי של השנה. מדובר בהפרשה המהווה 0.93% מתיק האשראי לציבור של הבנק. סך ההפרשה של הבנק מאז תחילת השנה עומד על למעלה ממיליארד שקל.

מעבר להפרשה הזו שנובעת מהרעה במצב הלווים במשק, סבל בנק לאומי ברבעון החולף גם מהחשיפה שלו לבנקים זרים ובעיקר מהחשיפה לשני הבנקים שקרסו ליהמן ברדרס וושינגטון מיוצ'אל שהיתה הגבוהה במערכת הבנקאית.

לאומי, המנוהל על ידי גליה מאור, המנכ"ל ואיתן רף היו"ר היה חשוף לליהמן ברדרס ב-288 מיליון דולר וחשוף לוושינגטון מיוצ'אל בהיקף של כ-50 מיליון דולר. הבנק לא חושף כמה מחק בגין שני הבנקים וזאת בשל העובדה שכיום מתנהלת תביעה שלו נגד ליהמן ברדרס בגין 100 מיליון דולר מתוך החשיפה ועל פי הערכות שאר הסכום נמחק כמעט במלואו - בדומה למחיקה שביצע בנק הפועלים.

שני הגורמים האלו - ההרעה במצב הלווים במשק וההרעה במצב הבנקים הזרים בעולם - פגעו דרמטית בשורת הרווח מפעולות מימון של הבנק ובהכנסות התפעוליות שלו והעבירו את לאומי להפסד מפעולות רגילות לפני מס של 210 מיליון שקל ואת ההפסד הנקי שלו לגובה של 84 מיליון שקל. מכאן שהתשואה על ההון של בנק לאומי ברבעון היתה שלילית.

הרווח מפעולות מימון של לאומי ברבעון צנח ב-35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-1.49 מיליארד שקל וההכנסות התפעוליות שלו התכווצו ב41% ל-540 מיליון שקל.



בסיכום מתחילת השנה - הבנק הרוויח בשורה התחתונה 1.275 מיליארד שקל והתשואה של הרווח מפעולות רגילות בבנק על ההון עומדת על 6.8% - צניחה דרמטית מול 17.9% בתקופה המקבילה אשתקד.

היקף האשראי לציבור של לאומי גדל ב-5% לעומת היקפו לפני שנה ל-207.5 מיליארד שקל, אך היקף הפקדונות בבנק ירד ב-5% ל-226 מיליארד שקל. הונו העצמי של לאומי נשחק בסוף התקופה לעומת הונו העצמי לפני שנה ב-5% ל-19.6 מיליארד שקל, אך יחס הלימות ההון של הבנק לא נפגע והוא עלה ברבעון החולף ל-12.08% - ככל הנראה היחס הגבוה במערכת הבנקאית.

מניות בנק לאומי יורדות ב-1.3% בתגובה לפרסום התוצאות - לעומת יציבות במסחר במדד הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully