וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה השחונה של מגזר הבנקאות: רבע מהבנקאים האירופים לא יקבלו בונוס - היתר יספגו ירידה של עד 70%

סוכנויות הידיעות

27.11.2008 / 9:36

העובדים המצטיינים ייאלצו לספוג ירידה של 30%-50% בבונוסים ב-2008



כ-25% מהבנקאים באירופה לא יקבלו בונוסים השנה, לאחר שממשלותיהם נאלצו לחלץ את הבנקים שבהם עבדו בעקבות משבר האשראי העולמי והטילו בשל כך מגבלות על שכר העובדים. כך עולה מסקר שפירסמה חברת הגיוס ארמסטרונג אינטרנשיונל, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות בלומברג.



לפי הסקר, הבנקים והחברות במגזר השירותים הפיננסיים שכן יעניקו בונוסים לעובדים צפויות להעניק חלק ניכר מהבונוסים באמצעות מענקי מניות ואופציות, במקום מזומן. הסקר צופה ירידה ממוצעת של 60% בסכומי הבונוסים שישולמו לעובדים במגזר הפיננסים האירופי.



אפילו העובדים המצטיינים, לפי הדו"ח, יקבלו בונוסים זהים לאלו שקיבלו ב-2007 או ייאלצו לספוג ירידה של 30% עד 50%. הפיננסיירים במגזר הפרטי ייאלצו לספוג נפילה של 70% בסכומי הבונוסים. "השנה הזאת מתאפיינת באכזבה גדולה ובהכרה בכך שהבונוסים שישולמו יהיו רעים. יהיו הרבה מאד עובדים שלא יקבלו בונוסים כלל, והדרך שבה בנקאים משתכרים תשתנה", אמר מתיו אוסבורן, שותף מנהל בארמסטרונג, לבלומברג.



תעשיית הבנקאות והפיננסים, הנאלצת להתמודד עם המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז השפל הגדול, כבר פיטרה יותר מ-160 אלף עובדים מאז פרץ משבר האשראי בשנה שעברה ורשמה מחיקות והפסדים בסך 970 מיליארד דולר. כתוצאה מהמשבר, שהוביל בנקים רבים באירופה ובארה"ב להזדקק לחילוץ ממשלתי כדי להימנע מקריסה, נאלצו הבנקים גם להודיע על קיצוץ הבונוסים.



שלושה מנהלים בכירים לשעבר בבנק השווייצי UBS הודיעו היום כי יוותרו על תשלומי משכורת ומענקים בסך 33 מיליון פרנק שווייצי (27.7 מיליון דולר). השלושה - היו"ר לשעבר מרסל אוספל, סגן הנשיא לשעבר, סטפן הרינגר, וסמנכ"ל הכספים לשעבר, מרקו סוטר, שימשו בתפקידיהם בעת שהבנק רשם הפסדי ענק עקב משבר הסאבפריים, אשר חייבו בסופו של דבר את ממשלת שווייץ להעניק לבנק חבילת חילוץ בהיקף של כ-60 מיליארד דולר.



UBS ודויטשה בנק כבר נאלצו להודיע כי לא יעניקו השנה בונוסים לבכירי הבנקים. בכירי UBS אף אולצו להחזיר בונוסים בסך 60 מיליון פרנק שווייצי (51 מיליון דולר) שהוענקו להם בשנה שעברה, לאחר שהבנק הגדול בשווייץ נזקק לחילוץ ממשלתי בסך 60 מיליארד דולר. שלושה מנהלים בכירים לשעבר ב-UBS, בהם היו"ר לשעבר מרסל אוספל, הודיעו גם כי יוותרו על תשלומי משכורת ומענקים בסך 27 מיליון דולר שהיו אמורים לקבל השנה.



גם הבנק הבריטי ברקליס הודיע השבוע שעבר כי הוא אינו מתכוון לשלם השנה בונוסים לבכירים, בעקבות צעד דומה בו נקט גולדמן סאקס. BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת והשלישי בגודלו באירופה,הודיע כי הוא עשוי לחתוך את הבונוסים לעובדיו ביותר מ-70%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully