וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הביטחונית הגדולה באיטליה בוחנת שת"פ עם חברות ישראליות

מאת אורה קורן

27.11.2008 / 7:12

פינמכניקה מנהלת מגעים עם רפא"ל, התע"א ואלביט על איתור, פיתוח וייצור של מערכות עתידיות


החברה הביטחונית הגדולה באיטליה, פינמכניקה, בוחנת אפשרויות לשיתוף פעולה ליצירת מיזמים משותפים עם התעשיות הביטחוניות הישראליות התעשייה האווירית, רפא"ל ואלביט - כך מסרו אתמול ל-TheMarker מקורבים למגעים. לדבריהם, המגעים עם התעשיות הביטחוניות הממשלתיות, רפא"ל והתעשייה האווירית, מתנהלים בעידוד משרד הביטחון.

המקורות ציינו כי המגעים מתייחסים לאיתור מערכות עתידיות בתחום הביטחוני, פיתוחן וייצורן. לחברות תהיה בעלות משותפת על הטכנולוגיה והמוצרים. בפינמכניקה מעוניינים להבטיח גם את חלוקת שוק עולמי בין השותפים.

בנוסף, מנהלת פינמכניקה מגעים מתקדמים עם לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת לקראת חתימה על הסכם התאגידים הבינלאומיים. ההסכם, שעליו חתמו כ-10 חברות - בהן מיקרוסופט, יבמ, מרק ורנו - מעודד שיתוף פעולה בין החברה הרב-לאומית לחברות ישראליות. החתימה על הסכם התאגידים מתוכנת לפברואר 2009, מועד ביקורה של משלחת פינמכניקה בישראל.

פינמכניקה פועלת בתחומי האלקטרוניקה הצבאית, התעופה והחלל, בתחומי אנרגיה ותחבורה. החברה נסחרת בבורסת מילאנו. מכירותיה בתשעת החודשים הראשונים של 2008 הסתכמו בכ-10 מיליארד יורו, והרווח הנקי שלה הגיע לכ-400 מיליון יורו. החברה מעסיקה יותר מ-60 אלף עובדים בעולם, מהם 10,000 בבריטניה, 3,000 בצרפת ו-2,000 בארה"ב. באחרונה רכשה פינמכניקה את החברה האמריקאית DRS טכנולוגיות תמורת 5.2 מיליארד דולר.

בימים אלה מבקר בישראל נציג פינמכניקה, סרג'יו ברטולי, כחלק מהמשלחת העסקית המתלווה לנשיא איטליה, ג'ורג'ו נפוליטנו, בביקורו בישראל. המשלחת כוללת כ-100 אנשי עסקים איטלקים מתחומים שונים בהם בנקים, מזון, אופנה, ביטחון והיי-טק. אנשי עסקים שהיו מעורבים בהכנת הביקור ציינו כי "מה שהיה נכון לתקופה שלפני חודשיים בעניין מגעים עסקיים - קפוא עכשיו, על רקע המצב הכלכלי העולמי".

אדולפו אוריסיו, סגן השר לפיתוח כלכלי, אמר כי מטרת המשלחת היא להגביר את ההשקעות ההדדיות והמיזמים המשותפים בין המדינות. לדבריו, עיקר פוטנציאל שיתוף הפעולה טמון בשילוב מחקר וטכנולוגיה ישראליים וייצור איטלקי. אוריסיו הוסיף כי הוא מקווה להגיע עם ישראל להסכם סחר חופשי בתחומי החקלאות עד 2010, ובמיוחד להסרת מגבלת המכסות על יבוא יין וגבינות מאיטליה לישראל. אוריסיו ציין כי לאיטליה שיתוף פעולה רחב היקף עם חברות בעולם הערבי, אך קשרים אלה אינם משפיעים על נכונותה לשתף פעולה עם ישראל. לדבריו, איטליה מודעת ללחצים מצד חלק ממדינות האיחוד האירופי בנושא יצוא ישראלי מהשטחים שמעבר לקו הירוק, אך מדיניותה בעניין תיקבע על פי מדיניות האיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully