וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הדולר יעצור על שער של 3.9 שקלים

TheMarker

27.11.2008 / 10:41

המגמה החיובית בוול סטריט נבעה בעיקר מהעליה במחיר הנפט אשר תמכה במניות האנרגיה, אופטימיות סביב הצוות הכלכלי של הנשיא הנבחר אובמה וקיצוץ הריבית בסין. מהלך העליות בוול סטריט משך מעלה את החוזים העתידיים על המדדים במובילים באירופה והקשה על הדולר לשמר את רווחיו


הנתונים החלשים מכיוונה של ארה"ב ואירופה, אתמול בבוקר, הובילו לגל של רכישות דולרים המשמש כנמל מבטחים, תמיכה נוספת לדולר סיפקה המגמה בקרב המשקיעים האמריקאים להחזיר את כספם הביתה. היקף ההזמנות של מוצרים ברי קיימא בארה"ב ומכירות בתים חדשים צנח בחודש אוקטובר, כשהפעילות הכלכלית במערב ארה"ב ירדה לרמה הנמוכה ביותר מאז המיתון של שנת 1982. להערכת האנליסט רודיאן רחנייב מפינוטק הנתונים הכלכליים החלשים לא עצרו את העליות בוול סטריט אשר רבים בשוק מעריכים כי מהלך זה הוא תיקון שורי בשוק דובי.

לדברי רחנייב "המגמה החיובית בוול סטריט נבעה בעיקר מהעליה במחיר הנפט אשר תמכה במניות האנרגיה, אופטימיות סביב הצוות הכלכלי של הנשיא הנבחר אובמה וקיצוץ הריבית בסין. מהלך העליות בוול סטריט משך מעלה את החוזים העתידיים על המדדים במובילים באירופה והקשה על הדולר לשמר את רווחיו. הבנק המרכזי האירופי אותת כי יש מקום להורדות ריבית נוספות ומנגד, על אף התגברות הערכות כי גם בארה"ב תרד הריבית, נמצאת הריבית האפקטיבית ברמה של 0.25% ומובילה בעקיפין לתימחור כמעט מלא של קיצוצים נוספים במחיר השטר הירוק". הדולר נסחר סביב הרמות של 1.2890 אל מול היורו, 95.65 כנגד היין ו-1.5355 מול הליש"ט נכון לשעה 21:25 (GMT).

הבוקר צפויים להתפרסם נתוני העבודה של שוויץ ב-8:15 (GMT) וגרמניה 08:55 (GMT) הצפויים להצביע על החרפת ההאטה הכלכלית ביבשת האירופית. היורו והפרנק השוויצרי צפויים לספוג היום לחץ מכירות על רקע הצפי לגידול ברמות האבטלה. ב-15:30 (GMT) ישא דברים נשיא הבנק המרכזי האירופי ז'אן קלוד טרישה. השווקים בארה"ב יהיו סגורים עקב חג ההודיה ולכן המחזורים עשויים להיות דלילים מכרגיל.

דולר/שקל: השקל הטלטל במהלך יום שלישי מרמה של 3.932 עד לכדי 3.84. כשהוא מסיים את היום סביב רמות ה-3.87. המגמה החיובית בשווקי ההון העולמיים החזירה מעט את התיאבון לסיכון בקרב המשקיעים אשר שבו למכור את הדולר. החלשותו של הדולר בזירה הגלובלית באה לידי ביטוי גם אל מול השטר הישראלי. אולם, נאומו של אובמה החזיר מעט את הביטחון בשטר הירוק אשר מחק חלק מההפסדים. לדברי רחנייב "מההיבט הטכני כשל הזוג בפריצת רמת התמיכה סביב 3.84 רמת ההתנגדות הקרובה נימצאת סביב 3.90".

נפט: חביות הנפט בעולם ממשיכות להיערם עם עליה של 7.3 מיליון חביות במלאי הנפט בשבוע האחרון, על רקע ההאטה בביקושים. על אף הירידה בביקושים זינק מחיר הנפט אל מעל לרמת ה-53 דולר לחבית על רקע מגמה חיובית בשווקי המניות וחיתוך ריבית מכיוונה של סין, צרכנית האנרגיה השניה בעולם. לדברי רחנייב "ההתנגדות הקרובה ניצבת סביב רמות ה-54.50 דולר לחבית, תמיכה נוצרת סביב 50.15 דולר". חוזה עתידי לחודש דצמבר על הנפט נסחר סביב הרמות של 53.65 דולר לחבית נכון לשעה 19:05 (GMT).

זהב: העליות בשווקי המניות עם התייצבות מסויימת של הדולר מול היורו לחצו את מחירי הזהב מטה. המחזורים בשוק הזהב היו דלילים יחסית לקראת חג ההודיה בארה"ב ומשקיעים המשיכו לממש רווחים מהמהלך של הימים האחרונים. המומנטום החיובי בשווקי המניות משך משקיעים משווקי הסחורות חזרה אל שווקי המניות כשהאטרקטיביות של הזהב נישחקת מעט. לדברי רחנייב "בהיבט הטכני ממשיך הזהב להתחזק כשהוא נותר מעל רמת ה-800 דולר לאונקיה". חוזה עתידי לחודש נובמבר על הזהב נסחר סביב הרמות של 812 דולר לאונקיה נכון לשעה 19:20( GMT).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully