וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה העולמית מכבידה על חברת התשתיות ברן: עברה להפסד של 11.7 מיליון שקל

נתן שבע

27.11.2008 / 10:57

הכנסות החברה שמרו על יציבות ברמה של 403 מיליון שקל; הפסד תפעולי של 5.3 מיליון שקל


13 פעם מופיעה המילה "האטה" בדו"חות הדירקטוריון של חברת התשתיות הגדולה בישראל, שבשליטת מאיר דור. ואכן הההאטה העולמית שגררה עצירה בפרויקטים חדשים הובילו את החברה לסיים את הרבעון השלישי בהפסד של 11.7 מיליון שקל לעומת רווח שולי של 209 אלף שקל ברבעון המקביל.

הירידה בפעילות של החברה מתחילה כבר בשורה העליונה ששמרה על יציבות ברמה של 403.3 מיליון שקל. הרעה נרשמה בשני הפעילויות המרכזיות של החברה - תחום התקשורת ותחום התשתיות. תחום התשתיות התכווץ בחצי לרמה של 106 מיליון שקל וייצר הפסד של 3.3 מיליון שקל. תחום התשתיות אמנם צמח ב-28% ל-138.5 מיליון שקל, אך ייצר הפסד של 3.7 מיליון שקל.

תחום יבוא המזון לבעלי חיים חיפה על הפעילות הליבה של הקבוצה, צמח ב-82% ותרם הכנסות של 149 מיליון שקל בשל עליית מחירי התבואות. אולם תחום זה ייצר הפסד 8 מיליון שקל. בסך הכל, עברה החברה להפסד תפעולי של 5.3 מיליון שקל לעומת רווח של 28.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

החברה מציינת כי ההאטה והמיתון תוך מחנק האשראי וייקור האשראי הקיים גורמים לעצירה בהשקעות החדשות והאטה או בחינה מחדש של השקעות ופרויקטים קיימים בד בבד עם ירידה במוסר התשלומים וניסיונות להערמת קשיים בגביה.

ברן נוקטת בעקבות המצב בשורת פעולות, ביניהם התמקדות בפעילויות ובנושאים אשר עשויים להניב תוצאות בטווח הקצר והבינוני והאטה בקצב ההשקעות בנושאים ארוכי טווח, צמצום חד בהוצאות והורדת שכר, שחרור עובדים והתאמת גדול הארגון וגיבוש מבנה ארגוני שונה.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה ברווח מצומק של 3.3 מיליון שקל, המהווה ירידה של 86% לעומת התקופה המקבילה. מתחילת השנה, מחקה מניית ברן 80% מערכה והיא נסחרת לפי שווי של 130 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully