וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעולם הקמעונות הבריטי: וולוורת'ס על סף קריסה, MFI פשטה רגל; 30 אלף משרות בסכנה

סוכנויות הידיעות

27.11.2008 / 11:10

וולוורת'ס - הקמעונית הגדולה בבריטניה - ניהלה מגעים שכשלו למכירתה ב-1 ליש"ט



רשת הקמעונות וולוורת'ס, מהקמעוניות הגדולות בבריטניה, נמצאת על סף קריסה לאחר שהגישה בקשה לכינוס נכסים בעקבות כישלון המגעים למכירתה לרשת אחרת. רשת הרהיטים הבריטית MFI ריטייל קרסה גם היא בעקבות הירידה החדה בצריכה הפרטית בבריטניה. בעקבות נפילתן של שתי החברות נמצאות כעת יותר מ-30 אלף משרות בסכנה בבריטניה.



מדלויט, שמונתה ככונסת הנכסים של וולוורת'ס, נמסר כי כל 815 סניפיה של הרשת יישארו פתוחים לעת עתה, אך 30 אלף עובדים בחברה נמצאים כעת בסכנת פיטורים לאחר שהחברה קרסה תחת חובות בסך 385 מיליון ליש"ט (589 מיליון דולר) - יותר מפי 16 משווי השוק שלה.



וולוורת'ס, רשת מרכולים המוכרת מגוון מוצרים, מסוכריות ועד מכשירי חשמל, מעסיקה 30 אלף עובדים בבריטניה. מניית החברה, שנוסדה ב-1909, נפלה ב-90% השנה, לאחר שצנחה ב-62% ב-2007 בעקבות המשבר העולמי ועל רקע בעיות ניהוליות קשות, שהותירו את החברה עם בעיות חמורות באספקה.



וולוורת'ס נפגעה גם מירידה חדה במכירות בסניפיה, שרשמו הפסד תפעולי של 72.5 מיליון ליש"ט במחצית הראשונה של השנה. בשבוע שעבר דיווחה הרשת כי היא מנהלת מגעים למכירתה עם מספר גורמים, לאחר דיווחים לפיהם היא מנהלת מגעים למכירתה לפי שווי של 1 ליש"ט לחברת הילקו, שכבר רכשה השנה כמה רשתות קמעוניות שנקלעו לקשיים. וולוורת'ס ידועה ברשת הקמעונות שלה, אך יש בידיה גם פעילות מדיה והפצה, שרשמו גם הן הפסד של 3.3 מיליון ליש"ט במחצית הראשונה של 2008.



קמעונית הריהוט MFI נכנסה גם היא אתמול לכינוס נכסים, לאחר שהמשבר המתמשך בשוק הדיור הבריטי והירידה בצריכה הפרטית הובילו את החברה לסף פשיטת רגל בעקבות ירידה במכירות ואובדן נתח שוק לקמעוניות כמו B&Q ואיקאה. MFI מחזיקה ב-190 סניפים ומעסיקה 2,500 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully