וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה עולות בהובלת מגזר הרכב; לונדון מוסיפה 1.6%, פאריס עולה ב-2.2%

אשר שכטר

27.11.2008 / 11:23

מינוייו הכלכליים של ברק אובמה עוררו אופטימיות באירופה; מניית ב.מ.וו מזנקת ב-4.6%


המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות שערים זה היום הרביעי ברציפות, בעקבות ציפיות המשקיעים כי הממשל החדש בארה"ב יסייע בחידוש הצמיחה העולמית ובהובלת מגזר הרכב. זאת, על רקע הערכות כי החברות שנקלעו לקשיים יזכו לחילוץ ממשלתי. בורסת לונדון עולה ב-1.6%, פאריס מוסיפה 2.2% ופרנקפורט עולה ב-2.1%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-1.2%, לאחר שנפל מאז תחילת החודש ב-9.4%.

הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, הודיע אתמול על מינוי יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, פול וולקר, ליו"ר מועצת יועצים כלכליים חדשה, שתספק לנשיא החדש ייעוץ בנושאים כלכליים בנוסף לנבחרת היועצים שעל מינויים הכריז אובמה השבוע. המועצה, שתיקרא "מועצת היועצים להתאוששות כלכלית" (Economic Recovery Advisory Board), תייעץ לממשל החדש על דרכים להתמודדות עם המשבר הפיננסי העולמי.

שלשום הציג אובמה את חברי הצוות הכלכלי שלו, בהם נגיד הבנק הפדרלי של ניו יורק, טימותי גייתנר, שישמש כשר האוצר. שר האוצר לשעבר של ארה"ב, לארי סאמרס, ישמש כראש המועצה הכלכלית הלאומית, והכלכלנית כריסטינה רומר תשמש כראש מועצת היועצים הכלכליים של הנשיא. מלודי בארנס, מומחית לנושאי מדיניות, תשמש כראש מועצת מדיניות הפנים של הנשיא.

בעקבות האופטימיות שעוררו מינוייו הכלכליים של אובמה ועל רקע הערכות כי ממשלות אירופה יסייעו למגזר הרכב להתמודד עם הירידה החדה בביקוש למכוניות, רושמות מניות הרכב האירופיות עליות חדות. דיימלר עולה ב-3%. מניית פז'ו מזנקת ב-4.3%. מניית ב.מ.וו מוסיפה 4.6%. מניית רנו מטפסת ב-4%.

מניות הפיננסים באירופה רושמות גם הן עליות שערים. מניית עולה ב-3.9%. מניית מזנקת ב-6.2%. מניית מוסיפה 5.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully