וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: שיעור הריבית הריאלית במשק אינו מבטא מדיניות מרחיבה ומחייב קיצוצי ריבית נוספים

TheMarker

27.11.2008 / 11:41

בנק ישראל הודיע ב-24 בנובמבר כי הריבית לחודש דצמבר תרד ב-0.5% לרמה של 2.5%. כחלק מתנאי הרקע שעמדו בבסיס ההחלטה ציין הבנק המרכזי את המשך מגמת הירידה בציפיות לאינפלציה משוק ההון וכן את הירידה בתחזיות לאינפלציה של החזאים הפרטיים במשק



בנק ישראל הודיע ב-24 בנובמבר כי הריבית לחודש דצמבר תרד ב-0.5% לרמה של 2.5%. כחלק מתנאי הרקע שעמדו בבסיס ההחלטה ציין הבנק המרכזי את המשך מגמת הירידה בציפיות לאינפלציה משוק ההון וכן את הירידה בתחזיות לאינפלציה של החזאים הפרטיים במשק. בנוסף, צוינה ההאטה המשמעותית בצמיחה הכלכלית והירידה בשכר כביטוי להאטה בפעילות הריאלית במשק.



הגורמים העיקריים להחלטת על הורדה של 0.5% היו הערכות כי האינפלציה תרד לסביבת הגבול התחתון של היעד במחצית הראשונה של 2009, העמקת ההאטה בהתרחבות הפעילות הכלכלית, אי-הוודאות הגבוהה בשווקים הפיננסיים וציפייה להמשך הפחתות ריבית של בנקים מרכזיים בעולם.



הירידה המשמעותית בסביבת האינפלציה בעת האחרונה הביאה לעלייה בריבית הריאלית לטווח קצר במשק המחושבת על בסיס הציפיות לאינפלציה משוק ההון ושל זו המבוססת על תחזיות לאינפלציה של חזאים פרטיים. הריבית הריאלית נעה בחודש נובמבר בין 2% ל-3%.



לדברי כלכלן המקרו של בנק לאומי, אייל רז "רמה של ריבית ריאלית הקרובה לממוצע של השנים האחרונות, בהן צמח המשק בשיעור מהיר, אינה מבטאת מדיניות מרחיבה בהתחשב במצב המשק. לפיכך, נראה כי גם לאחר הורדת הריבית הנוכחית, ניתן לצפות כי בנק ישראל ימשיך לנקוט במדיניות מוניטרית מרחיבה, בפרט על רקע מצב המשק הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully