וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגני המוסיקה - הסוף?

פז וייסמן

27.11.2008 / 12:03

בזמן שהטלפונים הסלולריים שיפרו את היכולות המוסיקליות שלהם, נדמה שנגני המוסיקה נשארו מאחור. שני נגנים חדשים לא מפריכים את החשש הזה



אין דבר טבעי יותר מאשר לקחת אתנו את המוסיקה לכל מקום. להכניס את הנגן לתיק ולשאת אותו לנסיעה ברכבת, לאוניברסיטה, לאימון בחדר הכושר או סתם לטיול ברחוב. ואולם כיום, כאשר כל טלפון סלולרי מסוגל לנגן מוסיקה, עולה השאלה אם באמת כדאי לקנות נגן חדש, או שאפשר להסתפק ברכישת כרטיס זיכרון ולהכניסו לסלולרי.



כדי לנסות לפתור את הדילמה הזאת בדקנו שני נגנים מובילים, iRiver Spinn ו-Cowon O2. שניהם מציעים מסך מגע, אפשרות לצפייה בתמונות, משחקי פלאש ועוד. נגן ה-iRiver מצויד במסך מגע בגודל 8.3 ס"מ, הדומה בגודלו לזה של מכשיר הסמסונג TouchWiz. גוף הנגן עשוי מתכת והפאנל האחורי עשוי פלסטיק בצבע לבן. הזיכרון הפנימי הוא של 8 ג'יגה-בייט. פרט למסך מגע, המכשיר מכיל גלגלת ניווט עם לחצן, לצורך הקלה על הפעלת התפריטים.

הלחצנים על גבי המסך קטנים מאוד ונמצאים בצדדים, כך שלא קל במיוחד לשלוט במכשיר. חובבי המוסיקה העברית יתאכזבו קצת, שכן ה-iRiver מתקשה להציג שמות שירים בעברית והופך את האותיות. המכשיר מתהדר בטכנולוגיית בלוטות', אך זאת מאפשרת רק לחבר לנגן אוזניות אלחוטיות, ואין אפשרות לשלוח ולקבל קבצים ממכשירים אחרים.



ל-iRiver חסרה תכונה חשובה - האפשרות להציג את המסך לרוחב במקום לאורך, כמו שיש באייפון, ב-G1 ובמכשירים אחרים. חבל גם שהמכשיר אינו מצויד בכבל USB mini סטנדרטי.



המכשיר השני, Cowon O2, נראה מגושם למדי בהתרשמות ראשונית. גודלו כשל מחשב כף יד עבה, והוא כבד ממרבית המכשירים המוכרים לי. אך למרות המשקל הרב ה-Cowon O2 אינו מכיל כונן קשיח מגנטי, אלא זיכרון פלאש בנפח של 8 ג'יגה-בייט. המכשיר מצויד במסך גדול בגודל 11 ס"מ וברמקול חיצוני חזק למדי. מלבד זאת, ה-Cowon O2 אינו נטען דרך כניסת ה-USB, אלא באמצעות שנאי המסופק עמו.



המכשיר מכיל גם יישומים - מחשבון וכלי לכתיבה של פתקים. ל-Cowon O2 יש מערכת הפעלה שמזכירה במידה מסוימת את לינוקס, ובשונה מה-iRiver, מכשיר זה תומך היטב בעברית. ה-Cowon O2 בהחלט יכול לשמש לצפייה בסרטים או האזנה למוסיקה בצוותא בתנאי שטח, אך חבל שאין למכשיר שתי כניסות לאוזניות, או אף יותר.



מבין שני המכשירים, אני מעדיף את ה-iRiver, מאחר שהוא קטן יותר ומעוצב יותר. ה-Cowon מגושם מדי מכדי להיות בן לוויה קבוע לכל מקום. מבחינה פונקציונלית שני המכשירים שקולים, אם כי ל-iRiver יש יתרון של תמיכה בתקשורת בלוטות'.



נראה כי אף שנגני המוסיקה מלווים אותנו כבר כמה שנים, הם לא עברו את השינוי האבולוציוני המתבקש מרוח הזמן, גם אם כעת יש להם מסך מגע צבעוני וזיכרון גדול יותר. לעומת שני המכשירים שבדקנו, האייפוד טאץ' של אפל התקדם ונהפך מנגן מוסיקה למחשב כף יד של ממש, המסוגל לגלוש ברשת בעזרת דפדפן מלא עם חיבור Wifi. במקביל לשכלול האייפוד, אפל הורידה את מחירי הנגנים הרגילים (אלה שרק יודעים לנגן מוסיקה) כדי להישאר תחרותית.



המתחרים הגדולים של ה-iriver Spinn ושל ה-Cowon O2 הם אייפוד ננו והאייפוד הקלאסי, שמחירם פחות או יותר זהה. ואולם התחרות הגדולה באמת לשני הנגנים האלה היא מצד הטלפון הסלולרי. כיום כבר כמעט שלא נמכרים טלפונים סלולריים ללא נגני מוסיקה, ויש אף טלפונים שמספקים חוויית האזנה לא פחות טובה מהנגנים האלה, כמו ה-TouchWiz שהוזכר קודם לכן. במקום לקנות נגן מדיה כדאי לכם לשקול רכישת כרטיס זיכרון בעל נפח גדול יותר לטלפון הסלולרי שלכם או קניית טלפון חדש.



Iriver Spinn: 999 שקל



Cowon O2: גרסת 16 ג'יגה-בייט - 1,199 שקל, גרסת 32 ג'יגה-בייט - 1,499 שקל (המחירים ברשת באג)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully