וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושא הכלים

אורי ברקוביץ'

27.11.2008 / 12:03



עורכים בצוותא

עזבו אתכם מגוגל דוקס. אם אתם באמת רוצים לערוך מסמך במשותף עם חבר או עמית לעבודה אני ממליץ על etherpad.com. לאחר שנכנסתם לאתר, הקליקו על הכפתור שבצד שמאל הנושא צלמית של שני עפרונות מוצלבים וכיתוב "Create new pad". בחלק העליון של המסך תראו את כתובת המסמך, שאותה תוכלו לשלוח לשותפכם לעריכה. כדי לשלוח את הלינק באמצעות המייל הקליקו על הלינק בחלק השמאלי העליון של המסך.



היתרון בשירות, מלבד הפשטות שבו, הוא היכולת לראות אונליין את השינויים שחברכם מבצע בטקסט. כל אחד מן המשתתפים מקבל צבע משלו והם יכולים גם לשוחח ביניהם באמצעות חלון צ'אט, גם הוא בצד שמאל של המסך. כדי לשמור את המסמך לוחצים על כפתור Save Now, בצד שמאל באמצע. לא ניתן לייצא את המסמך אוטומטית לוורד, אבל תמיד אפשר לסמוך על "סמן הכל", קופי ופייסט שיעשו את העבודה.



כשאאוטלוק ופייסבוק נפגשים



אחת התכונות שהפכו את ג'ימייל לשירות כה מוצלח היא העובדה שהוא לא מאפשר, באופן עקרוני, סידור דואר באמצעות תיקיות. מי צריך תיקיות כאשר אפשר לחפש דואר באמצעות מנוע החיפוש הפנימי בצורה אפקטיווית? ואולם גם התכונות המוצלחות של ג'ימייל לא מונעת מרבים מאתנו להמשיך להשתמש באאוטלוק, במיוחד במקום העבודה. אבל זה לא אומר שאי אפשר ליהנות מכל העולמות.



התוסף Xobni, שהוא בעצם היפוך אותיות של Inbox, מתלבש על תיבת האאוטלוק שלכם, מאנדקס את המיילים ובכך מעניק לכם יכולות חיפוש שאליהן הורגלתם בג'ימייל. נוסף על כך מציע זובני דרכי ניהול ותצוגה אלטרנטיוויות לדואר שלכם. כך למשל, תוכלו לצפות בהתכתבויות שלכם בצורה מרוכזת, גם אם הן נפרשות על פני מיילים רבים. תוכלו לראות סטטיסטיקות על התכתבויות שלכם עם נמענים מסוימים וכן לצפות אך ורק בקבצים שהעברתם זה לזה ברשימה נפרדת.



התוסף לא חדש, והסיבה שאני כותב עליו השבוע היא שנוספה לו אינטגרציה עם כמה רשתות חברתיות פופולריות ובראשן פייסבוק ולינקד-אין, וכן עם תוכנת הטלפוניה המקוונת סקייפ. בקליק אחד תוכלו לגלות פרטים אודות חבריכם לרשת או לשוחח אתם באמצעות סקייפ, בלחיצת כפתור.



להורדה: xobni.com/download



התוספים המומלצים של פיירפוקס



את המילה פרדוקס הכרתי אמנם רק כמה שנים מאוחר יותר, אבל אחד הפרדוקסים שזכור לי היטב היה בין שני פתגמים שלמדתי בגן: "כל המוסיף גורע" ו"כל המרבה הרי זה משובח". עצם קיומו של הפרדוקס עמד בסתירה מעצבנת לאקסיומות שפתגמים והגננת תמיד צודקים. בקרן מוזילה, שם חגגו בשבוע שעבר את ההורדה המיליארד של תוסף לפיירפוקס, יודעים שעם האוכל בא התיאבון. הם גם יודעים שמרוב עצים לא רואים את היער. הם גם כנראה יודעים שקוראי "נושא כלים" מעריכים מאוד את התוספים שעליהם אני ממליץ, אבל קוראים עליהם ואחר כך שוכחים. ככה זה בחיים. לכן, עקב חששם מכל המוסיף גורע, הם החליטו לעשות קצת סדר בעבור הגולש הממוצע והשיקו אתר שמרכז את התוספים הטובים ביותר בכל קטגוריה. והרי זה משובח.



www.tinyurl.com/fireadd



תמונות ברשת בלי בלאגן



ברוח ה"פשוט וקל" אני רוצה להמליץ לכם גם על שירות Piccdrop.com. כדי להעלות תמונות לרשת ולהציג אותן לחברים בצורה הטובה ביותר קיימים האתרים פליקר ו-Photobucket. אבל מה קורה אם רוצים סתם להעלות תמונה לרשת, בלי כל הבלאגן מסביב? לשם כך תוכלו להשתמש ב-TinyPic או Imageshack. היתרון של Piccdrop על פני השניים האחרונים הוא הממשק הפשוט והמינימליסטי, התמיכה במגוון רחב של פורמטים, ומגבלת נפח הקבצים שהיא 6 מגה-בייט - די והותר בעבור התמונות הגדולות והאיכותיות ביותר. לאחר העלאת התמונה פשוט העתיקו את הלינק משורת הכתובת ושילחו למי שאתם רוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully