וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוליית השפית

מאת שרית מנחם

27.11.2008 / 12:03



אבי ברססט

מנכ"ל הולנדיה והולנדיה אינטרנשיונל



גיל: 43



מצב משפחתי: נשוי + 2



מגורים: מושב אמונים



עוד משהו: אוהב לרכוב על סוסים



ב-1982 פתח יצחק ברססט בדיזינגוף סנטר את החנות הראשונה בישראל של הולנדיה - חברה הולנדית המייצרת מיטות מתכווננות הכוללות מנגנון עיסוי. עם השנים פתח ברססט חנויות נוספות של הולנדיה, וב-1997 החליט להתחיל להרכיב את המיטות בישראל - והקים מפעל בשדרות.



ב-2000 התרעננה השדרה הניהולית וברססט העביר את המושכות לבנו אבי, המכהן כיום כמנכ"ל החברה, ונשאר בתפקיד הנשיא. ברססט הבן התחיל לעבוד בהולנדיה ב-1986 ("חזרתי מטיול תרמילאים בארה"ב"). תפקידו הראשון היה להרכיב מיטות ("טיפסתי בסולם ארוך ומייגע עד לעמדת המנכ"ל, אבל תחומי העבודה השונים העניקו לי את ההיכרות והניסיון הדרושים כדי לנהל את החברה"). להולנדיה שישה סניפים בישראל ושבעה סניפים נוספים ונקודות מכירה באירופה, ארה"ב, דרום אפריקה ואוסטרליה ("אשתו של נסראללה קנתה מיטה בסניף הספרדי").



מתי אתה מבשל? "בכל זמן פנוי בבית, ובעיקר בטיולי ג'יפים, כשהטבע מעניק את ההשראה".



מה לקחת מבית אמא? "את האהבה לבשר מבושל: צלי בשר ברוטב עגבניות ופלפל חריף. להכין תבשילים שדרוש להכנתם זמן רב, להכניס אהבה לתבשיל. אין ארוחות אינסטנט".



מה מבשלים בבית? "אשתי היא האחראית המרכזית לבישול בבית ואני השולייה. אנחנו אוכלים בעיקר לפי האופי שלה. היא מקפידה על אוכל בריאות דוגמת סלטים ללא מיונז, פשטידות דלות שומן, קינואה ומאפים מקמח מלא. הפופולריים: סלט קינואה, זוקיני במילויי בשר ואורז פרא, מרק בטטה ופסטה מקמח מלא ברוטב בולונז".



סדר יום קולינרי: "הלוואי שהיה. פותח את היום בקפה אספרסו ארוך שמחזיק אותי עד 10:00. לקראת 16:00 אני אוכל ארוחת צהריים שכוללת לרוב מנת בשר עם הרבה ירקות. בנסיעות עבודה בחו"ל אני מקפיד על סדר יום קולינרי שכולל ארוחת בוקר קטנה ובצהריים ובערב ארוחה במסעדות שף: באמסטרדם אני מאוד אוהב את אמסטל, במוסקווה אני ממליץ על פושקין - פוטין אוכל בה באופן קבוע".



מי עושה קניות בבית? "אשתי קונה לרוב בסופר ובימי שישי אני עושה השלמות על הדרך: חלב, חלות, מוצרים בסיסיים".



מצרכים מועדפים: "בשר במעדניות ואטליזים מובחרים. חלקים מועדפים: בשר כתף, אנטרקוט. מעדנייה מומלצת: חוות צוק ברמת אביב".



מה אתה הכי אוהב לאכול? "בשר בקר וכבש בתבשילים הכוללים רטבים מעניינים וחריפים".



מאכלים מוקצים: "גפילטע פיש".



מסעדה מועדפת: "קורדליה ביפו של השף ניר צוק, בגלל האווירה המלכותית והיצירתיות של השף בבישול. כשאני רוצה לאכול משהו יותר קל אני נכנס לביסטרו נועה של ניר צוק - תמיד יש הפתעות".



מהי פילוסופיית הניהול שלך? "להיות במרכז, אבל להשאיר מספיק מקום לעובדים כדי שיוכלו להגשים את עצמם - בין אם מדובר בעובדי המפעל, השירות או הניהול".



איזה מנהל אתה? "שמחליט מהבטן, אוהב אמת ומוכן לעשות הכול עבור העובדים שלי והלקוחות שלי - העיקר שכולם יהיו מרוצים ושמחים. כשכולם מרוצים זה חוזר חזרה לחברה".



רגע משמעותי בקריירה: "כשקיבלתי מאבא שלי את מושכות ההנהגה בחברה".



תבשיל הפויקה של אבי



המצרכים:



4 כפות שמן זית | 1 ק"ג שפונדרה (בשר שמן הממוקם בצלעות החזה) חתוך לקוביות בגודל 4X4 ס"מ | 1 ק"ג אנטרקוט חתוך לקוביות בגודל 4X4 ס"מ | 15-20 בצלי שאלוט | 2 שורשי פטרוזיליה | 6 תפוחי אדמה סגולים או ארטישוק ירושלמי | 3 גזרים | חצי בקבוק יין אדום מעולה | 1 כף פלפל שחור גרוס גס | 2 כפיות מלח גס | 6 זרעי הל שלמים | 1 סלסילת פטריות יער



אופן ההכנה:



1. מחממים בסיר פויקה את שמן הזית, וכאשר הסיר לוהט מוסיפים את נתחי הבשר וצורבים אותם מכל הצדדים במשך כשש דקות. מוציאים ומניחים בצלחת.



2. מטגנים את הבצל במשך שלוש דקות.



3. שמים בסיר את הירקות (למעט הפטריות) והבשר בשכבות. מבשלים כמה דקות.



4. מוסיפים את היין ומנמיכים את האש. מוסיפים את התבלינים.



5. מבשלים שעתיים על אש נמוכה. אם חסרים נוזלים, אפשר להוסיף מים.



6. מוסיפים את הפטריות ומבשלים חצי שעה נוספת. בודקים תיבול ומגישים על מגש פח עגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully