וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "מקור ראשון" הגיעו להסכם עם בן צבי - יעמיד בטחונות לפירעון החובות בסכום של 600 אלף שקל

אופיר בר-זהר

27.11.2008 / 12:20

מחצית מהסכום יופקד ע"י בעלי העיתון בנאמנות והבטחת 50% הנוספים תיעשה ע"י שעבוד כספים המגיעים לעיתון


עובדי "מקור ראשון" ובעלי העיתון הגיעו להסכמה - כך נודע ל-TheMarker. הבוקר מסרו העובדים לשופטת ורדה אלשיך כי הם הגיעו להסכמות עם בעל העיתון, שלמה בן צבי, וכי ההסכם ייחתם בימים הקרובים. לפי ההסכמות שנקבעו, הנהלת העיתון קיבלה את דרישת העובדים והסכימה להעמיד ביטחונות לפירעון מלוא החובות לעובדים בסכום שעומד על 600 אלף שקל. מחצית מהסכום יופקד על ידי בעלי העיתון בנאמנות והבטחת 50% הנוספים תיעשה על ידי שעבוד כספים המגיעים לעיתון. בנוסף הוסכם בין הצדדים כי כל מהלך של צמצומי המערכת ייעשה תוך שיתוף העורכים הבכירים.

כזכור, 27 מעובדי העיתון הגישו בשבוע שעבר לבית המשפט בקשה דחופה לפירוקו, כאשר העובדים טוענים כי לחברה חובות בהיקף של 1.5 מיליון דולר. השופטת ורדה אלשיך נתנה לעיתון שהות של 72 שעות על מנת להעביר תגובתה. באותו השבוע אף נחשפה תוכנית ההבראה של העיתון, כאשר התוכנית קובעת כי 12% מכ400 עובדי העיתון יפוטרו, וכי חובות העיתון אל שאר העובדים ישולמו בצ'קים שייפרשו על פני 2009.

39 מעובדי העיתון "מקור ראשון" הגישו באמצע החודש מכתב התראה לפני הגשת תביעה לעורך האחראי והבעלים, בן צבי, ולסמנכ"ל הכספים בעיתון, מייקל שרינגטון. לפי המכתב העובדים חשים כי הם "נדרשים זה למעלה משנה, לסבסד ולממן את העיתון", וכי לא משולמים להם סכומים המגיעים להם. במכתב טוענים העובדים בנוסף כי העיתון נמצא בקשיים זה זמן רב, וכי הם התבקשו פעם אחר פעם לוותר על זכויותיהם ולתמוך בעיתון.

העובדים טוענים כי שכרם הולן, כי לא זכו לקבל זכויות סוציאליות המגיעות להם, זאת בשעה שלא נעשו קיצוצים אחרים, ואף הושקע כסף בפרויקטים חדשים. לפי העובדים, משכורת נובמבר של השנה שעברה (2007) טרם שולמה למרות הבטחות בנידון, כי לא שולמו להם דמי ההבראה בקיץ האחרון ומאז יולי 2008 לא מועברים כספים לפרילאנסרים בעיתון.

העובדים טענו כי גם משכורת אוקטובר 2008 טרם שולמה, וכי כאשר נודע להנהלה על התארגנות העובדים הודיעו כי חצי ממנה יועבר באופן מיידי, הודעה שלא מספקת את העובדים. בנוסף טוענים העובדים במכתב כי לפני מספר רב של חודשים הופסקה הפרשת כספים לקרנות, בעוד חלקם עדיין משלם עבור קרנות אלה במשכורתו, דבר המהווה עבירה פלילית לכאורה.

ממקור ראשון טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully