וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתרות המט"ח של סין פרצו את מחסום 2 טריליון דולר

סוכנויות הידיעות

27.11.2008 / 12:46

מאזן הסחר של סין ממשיך לתפוח; נציג הממשלה: היתרות יסייעו לכלכלה לצלוח המשבר


יתרות המט"ח של סין עלו לראשונה מעל 2 טריליון דולר, מה שמעיד על חוסנה של כלכלת סין, בעוד שהממשלה מגדילה את ההוצאות ומפחיתה את הריבית כדי לסתור את השפעות המשבר הכלכלי העולמי. הכלכלן הראשי של הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה יאו ג'ינגיואן, חשף את העלייה ביתרות המט"ח בבייג'ין היום, מבלי לציין את הסכום המדויק. עודפי הסחר סייעו להגדיל את יתרות המט"ח של סין, מהגדולות ביותר בעולם, ל-1.9 טריליון דולר בסוף ספטמבר, לפי נתוני הבנק המרכזי של סין.

הבנק המרכזי הפחית ביום רביעי את הריבית בשיעור החד ביותר מזה 11 חודשים, פחות משלושה שבועות לאחר שהממשלה הכריזה על תכנית תמריצים בסך 586 מיליארד דולר. "ציון דרך זה משאיר את סין בעמדה פיסקלית חזקה", אמר דייויד כהן, כלכלן בחברת אקשן אקונומיקס בסינגפור. "הוא משאיר את סין עם פחות הגבלות באשר לאפשרויות שלה לתמוך בכלכלה". סין דיווחה על עודף סחר הגבוה ביותר שנרשם עד כה של 35.2 מיליארד דולר בחודש שעבר.

סטנדרד אנד פור'ס העלתה ב-31 ביולי את דירוג האשראי של סין לדירוג +A, הדירוג החמישי בגובהו, וציינה את יתרותיה התקציביות הגדולות כנימוק. יאו הזכיר את העלייה ביתרות המט"ח כשטען כי סין חזקה יותר כיום לעומת מצבה בתקופת המשבר הפיננסי באסיה בסוף שנות ה-90.

יתרות המט"ח, ביחד עם רמות גבוהות של חיסכון בקרב משקי הבית בסין, יסייעו למדינה לעבור את המשבר הנוכחי, כך כתב דובר הלשכה לסטטיסטיקה בדו"ח שפורסם היום באתר האינטרנט של משרד האוצר.

סין מתחבטת בשאלה כיצד לנהל באופן הטוב ביותר את היתרות, שצפויות, לפי קרן המטבע העולמית להגיע ל-2.2 טריליון דולר עד סוף דצמבר ול-2.7 טריליון דולר עד סוף 2009. תאגיד ההשקעות של סין, קרן ההשקעות הממשלתית הגדולה במדינה, השקיעה במורגן סטנלי ובקבוצת בלקסטון בטרם צנחו מניותיהן.

העלייה ביתרות המט"ח בשני הרבעונים האחרונים הייתה איטית יותר לעומת הרבעון הראשון של השנה, שבו נרשמה עלייה של 153.9 מיליארד דולר ביתרות המט"ח. הדבר מרמז על כך שהמדינה מושכת פחות השקעות ספקולטיביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully