וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10: תביעת הדיבה של יולי תמיר - "ניסיון כוחני ופסול להשתיק ביקורת עיתונאית לגיטימית"

אופיר בר-זהר

27.11.2008 / 13:05

לטענת חדשות 10, מאז שידור הכתבה, משרד החינוך שינה את אופן התנהלותו מול הכתב רן ליאור



חדשות 10 הגישו היום כתב הגנה בגין תביעת הדיבה של שרת החינוך יולי תמיר על סך של חצי מיליון שקל. בכתב ההגנה טוענת חברת החדשות של הערוץ כי תביעת הדיבה, שהוגשה בגין כתבה שדיווחה כי תמיר הוציאה את זאב ז'בוטינסקי מחומר הלימוד של בתי הספר, היא "ניסיון כוחני ופסול להשתיק ביקורת עיתונאית לגיטימית". לפי כתב ההגנה שהוגש לבית המשפט השלום בתל אביב באמצעות עו"ד שרון קלינמן ועו"ד מיכאל נאור ממשרד פישר בכר, אין עוררין כי מדובר באמת, ולפי דברי נציגת משרד החינוך בכתבה אכן יצא הערך זאב ז'בוטינסקי מתוכנית הלימודים.



חברת החדשות טוענת כי מדובר בביקורת לגיטימית ומתבקשת, שתמיר חשופה אליה מתוקף מעמדה ותפקידה. בנוסף נטען כי זו אינה הפעם הראשונה שתמיר מנסה למנוע דברי ביקורת הקשורים אליה. בנוסף מצוין כי "התובעת מנצלת את מעמדה ותפקידה על מנת לבוא חשבון עם הנתבעים בקשר לכתבה הביקורתית שפירסמו עליה. כך, למשל, מאז שידור הכתבה, משרד החינוך שינה את אופן התנהלותו מול הנתבע 3 (הכתב רן ליאור) לעומת התנהלותו בעבר ולעומת התנהלותו מול גופי תקשורת אחרים, באופן שמקשה על עבודתו ועל יכולתו לסקר באופן ראוי את משרד החינוך", כך בכתב ההגנה.



בנוסף טוענת חברת החדשות של ערוץ 10 כי "הגשת התביעה היא מהלך בעל חומרה מיוחדת בהתחשב בעובדה שהתובעת עצמה אינה נרתעת מלהעביר דברי ביקורת על יריבים פוליטיים ואחרים: כאשר שרת החינוך הקודמת, לימור לבנת, הכניסה לתוכנית הלימודים את תוכנית 100 המושגים - התובעת, שהיתה אז חברת כנסת באופוזיציה, תקפה את התכנית ואת השרה לבנת באופן אישי. התובעת טענה בין היתר כי התכנית היא לא דמוקרטית בגלל שהיא מתמקדת באישים ומושגים לאומיים יהודיים ואין בה התייחסות לערביי ישראל".

בנוסף נמסר מחדשות ערוץ 10 כי נשקלת האפשרות לזמן לבית המשפט שורה של עדים, ביניהם מנכ"ל משרדה לשעבר של תמיר, שמואל אבואב, שהיה אחד האנשים המקורבים ביותר אליה, ואשר יוכל להעיד על קבלת ההחלטות בביטול תוכנית 100 המושגים ועל יחסיה עם התקשורת. עדים אפשריים נוספים הם רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, וחברת הכנסת רונית תירוש.



ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully