וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החוץ, ציפי לבני לאהוד אולמרט: צא לחופשה - "גם רבין התפטר לאחר חשיפת חשבון הדולרים"

מזל מועלם

27.11.2008 / 13:25

לדברי לבני, "נפל דבר בישראל. זה לא עניין אישי של אולמרט אלא עניין ציבורי"



שרת החוץ, ציפי לבני, קראה הבוקר (חמישי) לראש הממשלה לצאת לחופשה לאלתר בעקבות החלטת היועץ המשפטי להגיש כתב אישום נגדו בפרשת ראשונטורס. לבני אמרה בפתח ישיבת סיעת קדימה כי "זהו יום דרמטי. מפלגת קדימה אינה יכולה לאפשר לעצמה נורמות כאלו".



ח"כים לאולמרט: הודע על נבצרות לאלתר



לדברי לבני, "נפל דבר בישראל. זה לא עניין אישי של אולמרט אלא עניין ציבורי". היא הוסיפה כי מדובר ביום קשה למדינה לאחר הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה אמש על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה. "למרות אי הנעימות ולמרות שאף אחד מאיתנו לא שש לעשות זאת, קדימה הוקמה כדי להוביל את הנורמות הראויות", אמרה לבני. היא פנתה לחברי הסיעה ואמרה כי היא יודעת שחלקם חברים של אולמרט, "אך אין לנו ברירה אחרת - אנחנו כאן ביחד ומוכרחים לעבוד כסיעה".



פרשנות: מצדו של אולמרט , שהוא ולבני ייפלו יחד / יוסי ורטר



לבני התייחסה בדבריה לאירועים דומים מהעבר והזכירה את התפטרותו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין בעקבוצת חשיפת חשבון הדולרים הסודי של אשתו, לאה. בנוסף, הזכירה לבני גם את פרשת הנשיא לשעבר משה קצב וציטטה דברים שאמר אולמרט עצמו לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום בפרשה. 'איני יכול לפתוח את דבריי מבלי להתייחס לאירועי היממה החולפת ולהחלטת היועץ המשפטי לערוך שימוע לנשיא המדינה. בנסיבות אלו, אין ספק בליבי כי הנשיא אינו יכול להמשיך ולמלא את תפקידו ויהיה עליו לעזוב את משכן נשיאי ישראל", ציטטה לבני את אולמרט.



אולמרט, זקן וראשונטורס - ההיסטוריה חוזרת



האווירה בישיבת קדימה היתה קודרת וסבלה מהיעדר של מספר חברי כנסת ושרים, שהתלוננו על המעמד ועל כך ששימשו, לדבריהם כ"כתפאורה למהלך פוליטי של לבני". היות ומדובר בתקופת בחירות, עסוקים רוב חברי הסיעה בהכנות לפריימריס וניתן היה לשמוע תלונות של חברים בכירים בסיעה על כך שלא התכוונו ליטול חלק בהודעת לבני, בין היתר משום שראש הממשלה עושה מאמצים לעזור להם בהתמודדות הסיעתית.



ח"כ מיכאל איתן אמר בתגובה לדברי לבני כי "הוצאתו של אולמרט לחופשה כפויה על ידי לבני ואנשיה לא תנקה את קדימה ולא תרפא את תחלואי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully