וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי סטפק, יו"ר מיטב: בקרת הסיכונים קרסה כאשר הפיתוי לבונוסים גדולים גדל

יובל מעוז

27.11.2008 / 13:27

סטפק בכנס המי"ל: הזדמנויות השקעה כיום הן מניות הבנקים וחברות תקשורת


"אין שום קשר בין המשבר הנוכחי בעולם לוועדת בכר. המשבר בארץ הוא משבר מיובא. לולא ועדת בכר, מצב הבנקים היה רע יותר ממצבם הסביר כיום. היו אג"חים שבכלל לא היו צריכים להגיע לשוק, אבל הרכב קופות הגמל שנקנו מהבנקים לא השתנה לעומת התקופה לפני ועדת בכר. חלק מהפגיעה של הבנקים זה פגיעה בנוסטרו שלהם מאג"ח קונצרני. לכן, אין שום קשר בין ועדת בכר למשבר", כך אמר צבי סטפק, יו"ר בית ההשקעות מיטב, בכנס המרכז הישראלי לניהול, הנערך היום בתל אביב.

סטפק: "יש לי ביקורת על בתי השקעות בארץ, על השקיפות שלהם, על הפיקוח עליהם. צריך להביא אותם לתרבות העסקית שקיימת בבנקים, אך צריך לראות שגם בבנקים כל נושא בקרת הסיכונים קרס. בקרת הסיכונים קרסה כאשר הפיתוי לבונוסים גדולים של מוסדות גדולים בארץ ובעולם עמדו לנגד עיני ההנהלה".

סטפק קרא להקים רשות מפקחת אחת על שוק ההון במקום החלוקה הקיימת היום בין רשות ני"ע, משרד האוצר, הממונה על שוק ההון והביטוח ועוד. "חייבים ליצור אחידות בין הדרישות בין כל הגופים. יש רמת פיקוח גבוהה יותר בקרנות הנאמנות מאשר בקופות הגמל. חייבים ליצור אחידות בנושא".

יו"ר מיטב צופה כי מצב המשבר ישתפר בעוד כשנה: "2010 תיראה הרבה יותר טוב בארה"ב מאשר היום. אני מעריך שהמשבר יימשך עוד כשנה, ולמי שיש אופק השקעה של יותר מכך, של 5-3 שנים, אז יש הרבה הזדמנויות. כמו בשוק האג"ח. במהלך 2009 נתחיל לראות יציאה הדרגתית מהמשבר".

"הזדמנויות השקעה ספציפיות - מניות הבנקים שנסחרות ב-60%-50% פחות מההון העצמי שלהן. השקעות יותר דפנסיוויות הן בתחום התקשורת כמו ו. בשוק האג"ח יש הזדמנויות פנומנאליות. מי שחושב שאנחנו הולכים לחורבן, שלא יקנה מניות בנקים ולא אג"ח. אם לא, אז יש הזדמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully