וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: בזק היא האלטרנטיווה המועדפת להשקעה בשוק התקשורת

TheMarker

27.11.2008 / 13:44

בזק פרסמה תוצאות חזקות לרבעון השלישי כאשר מחזור ההכנסות נותר ללא שינוי על רמה של 3.159 מיליארד שקל והרווח התיפעולי צמח ב-38%


מניית היא האלטרנטיווה המועדפת להשקעה בשוק התקשורת הישראלי, כך מעריך היום אנליסט בית ההשקעות מיטב, ניר זוננברג. בזק פרסמה תוצאות חזקות לרבעון השלישי כאשר מחזור ההכנסות נותר ללא שינוי על רמה של 3.159 מיליארד שקל והרווח התיפעולי צמח ב-38% לרמה של 822 מיליון שקל וה-EBITDA גדלה ב-17% לרמה של 1.245 מיליארד שקל. את השיפור השיגה בזק בעזרת צעדי התייעלות בקבוצה בהוצאות התפעול ובהוצאות השכר.

לדברי זוננברג "בזק כחברה שמשרתת את מרבית הציבור צפויה להיות מושפעת מההרעה בתנאיי המקרו בישראל וחולשה של הסקטור העסקי עשויה לבוא לידי ביטוי בתוצאות החברה". לאור האמור מניחים במיטב שב-2009 מרשום בזק ירידה של כ-2% במחזור הכולל וירידה של 5% ב-EBIDTA לרמה של 4.460 מיליארד שקל. מחיר היעד של מיטב לבזק הוא 7.5 שקלים למניה בהמלצת 'קנייה'. מחיר היעד הקודם שהוענק לבזק על ידי בית ההשקעות היה שמונה שקלים למניה. בזק נסחרת כיום סביב שער של 5.31 שקלים למניה.

מגמת איבוד של בזק כמפעילת פנים ארצית נמשך ברבעון השלשי ובזק איבדה 35 אלף קווים שווי ערך ל1.3% מבסיס המנויים לטובת מתחרים. את הירידה מהכנסות טלפוניה מצליחה בזק לקזז במידת מה על ידי עלייה בהכנסות משירותי תמסורת ושירותים אחרים, כך שברבעון הנוכחי קטנו ההכנסות של בזק בכ-2.6% לרמה של 1,388 מיליון שקל, והיוו כ-44% מסך ההכנסות של הקבוצה. חרף הירידה בהכנסות שיפרה בזק מפ"א את הרווח והרווחיות בתחום ורשמה רווח תפעולי של 422 מיליון שקלים, ו-EBITDA של 636 מיליון שקלים, גידול של 13% לעומת הרבעון המקביל. עיקר השיפור נבע מצעדי התייעלות בחברה.

תוצאות פלאפון ברבעון השלישי היו טובות, בדומה לשאר חברות הסלולר בישראל. פלאפון הפתיעה הרבעון עם גיוס גדול של כ-62 אלף לקוחות חדשים. מנגד ה-ARPU בחברה ירד בצורה חדה של 4.4%, שיעור חד ביחס לסלקום ופרטנר. סך הכל פלאפון רשמה הכנסות של כ-1,214 מיליון שקל ברבעון גידול של 0.9% לעומת הרבעון המקביל. החברה הצליחה לרשום שיפור ניכר בשיעורי הרווחיות עם EBITDA של 422, 35% מהמחזור, שיעור שיא עבור החברה.

תוצאות חזקות ל-YES שהצליחה לגייס כחמשת אלפים לקוחות נטו. החברה רשמה הכנסות של 375 מיליון שקל גידול של 4.2%, רווח תפעולי של 52 מיליון שקל ו-EBITDA של 111 מיליון שקל גידול של כ-80% לעומת הרבעון המקביל. חלק מהשיפור ברווחיות נובע בשער דולר נמוך.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully