וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסרדישי: מלשינים על עבירות מס יקבלו 20% מהקנס

עמית בן-ארויה

27.11.2008 / 14:16

נסרדישי: חשיפת הנישומים בהסדרי הכופר תביא להגדלת מספר כתבי האישום



התגמול למודיעים על העלמת מס הוכפל מ-10% ל-20% מגובה הקנס שמטיל בית המשפט לאחר הרשעת העבריין, או מסכום הכופר. כך חשף היום ראש רשות המסים, יהודה נסרדישי, בכנס לשכת המבקרים הפנימיים בתל אביב. "אי אפשר לאמוד את העלמת המס בישראל. אני מאמין שככל ששיעורי המס בישראל יהיו נמוכים יותר, כך שיעור העלמת המס יקטן. אין בעיניי הבדל בין אדם שמעלים מס לבין גניבה מבנק או מחנות תכשיטים. לחברה שלנו אסור להיות סלחנית לתופעת העלמת המס, כי המרחק בין העלמת מס לעבירות אחרות הוא קטן מאוד", אמר נסרדישי.



לדברי נסרדישי, מידע רב מתקבל מהציבור דרך אתר האינטרנט של הרשות. "אזרחים שאיכפת להם פונים אלינו ומדווחים. אני רואה בזה תחום מרכזי שעוזר לנו להגיע למעלימי המסים". באופן טבעי, נסרדישי מסתייג מהמושג מלשינון שהודבק לאתר שבו אנשים מוסרים מידע על מעלימי מס. "רוב האזרחים, ואני אומר זאת בוודאות, עושים זאת כאזרחות טובה. הם משלמים מיסים והם מוסרים מידע. אני רואה בזה כלי מרכזי שלנו זו אזרחות טובה ברמה הכי גבוהה".



נסרדישי אמר שמשמעות הישירה של החלטת העליון לחשוף את שמות הנישומים בהסדרי כופר היא הגשה של יותר כתבי אישום -שום שפחות אנשים יעדיפו להגיע להסדר כופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully