וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה נכסים: הפסד של 113.4 מיליון ש' ברבעון

נובע בעיקרו מהפחתות שווי בסך 232 מיליון ש' בפרויקטים ובקרקעות באירופה. ההון העצמי של החברה עומד על 2.8 מיליארד ש', ההתחייבויות על 3.65 מיליארד ש'


אפריקה נכסים, מקבוצת אפריקה ישראל, מדווחת על הפסד רבעוני של 113.4 מיליון שקל, הנובע מהפחתות שווי בסך 232 מיליון שקל בפרויקטים וקרקעות באירופה. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-82.7 מיליוני שקל בהשוואה ל- 85 מיליוני שקל אשתקד – ירידה של 2.7%. הכנסות החברה ברבעון השלישי אינן כוללות הכנסות מהשכרת נכסיה בגרמניה, לאור מכירת חלק מאחזקותיה בתחילת הרבעון. בנטרול ההכנסות האמורות גדלו ההכנסות ב-11%.

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה מהשכרת והפעלת נכסים הסתכמו בכ- 283.7 מיליון שקל, בהשוואה ל- 207.7 מיליון שקל בשנה שעברה, גידול של כ-36%. בתקופה זו רשמה החברה הפסד של 36.2 מיליון שקל.

החברה הודיעה, כי נוכח ההחרפה במשבר הפיננסי הגלובלי, היא תתמקד בטווח הקצר והבינוני בהשלמת הקמתם של 12 פרויקטים ב-5 מדינות, הנמצאים בשלבי ביצוע שונים ושיושלמו ברבעון האחרון של שנת 2008 ובמהלך שנת 2009. לגבי פרויקטים נוספים, שהקמתם טרם החלה, החברה בוחנת מחדש את המועד להתחלת כל פרויקט, בהתחשב בתנאי השוק במדינות השונות.

החברה דיווחה היום, כי סך חובותיה נטו לבנקים ולמחזיקי אגרות חוב של החברה הסתכם ביום 30 בספטמבר בכ- 3.65 מיליארד שקל. מתוך סכום זה, 1.7 מיליארד שקל הינו אשראי כנגד מספר נכסים מניבים של החברה, ששווים הכולל עפ"י הערכות שמאי מסתכם בכ-4.7 מיליארד שקל (34%) וסך של 1.1 מיליארד, שנלקח למימון הקמת פרויקטים בתחום הנדל"ן המניב ובתחום המגורים.

עלותם של פרויקטים אלו, נכון ל-30 בספטמבר 2008 (לאחר ביצוע ההפחתות עליהן דיווחה החברה), הסתכמה בכ-3.4 מיליארד שקל (32%). יתרת חובה של החברה למחזיקי אגרות החוב מסתכמת בכ-0.8 מיליארד שקל. עפ"י תנאי אגרות החוב צפויה החברה לשלם עד סוף שנת 2009 סך של כ-37 מיליוני שקל על חשבון תשלומי הקרן של אגרות החוב והיתרה עד שנת 2015.

ההון העצמי של החברה ליום 30 בספטמבר 2008 הסתכם ב-2.8 מיליארד שקל. ההון המיוחס למחזיקי ההון של החברה הסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל (151.9 שקל למניה).

"נוכח החרפת המשבר הכלכלי הגלובלי בחודשים האחרונים נערכה החברה במהירות להתאמת היקפי פעילותה למצב החדש שנוצר", אמר איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל. "החברה תתמקד בהשלמתם של מספר פרויקטים אותם מפתחת אפי אירופה ושצפויים להסתיים עד סוף שנת 2009. פרויקטים אלה צפויים להציף ערך רב לחברה ולהגדיל את רווחיותה.

"במקביל פועלת החברה להגדלת היתרות הנזילות שבידיה ולהקטנת התחייבויותיה לזמן קצר, בין היתר, על ידי נטילת אשראי לזמן ארוך כנגד נכסים שבבעלותה ומימוש נכסים תוך ניצול הזדמנויות עסקיות ראויות. כמו כן, למרות משבר האשראי העולמי, אפי אירופה ממשיכה לקבל מימון שוטף להקמת הפרויקטים שבביצוע והדבר מעיד על איכות הפרויקטים ועל המוניטין של החברה "

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully