וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין נתניהו: אתמוך ברשת פנסיה; הכי חשוב עכשיו - להניע את הצריכה הציבורית

אורה קורן

27.11.2008 / 15:35

יו"ר הליכוד בכנס השנתי של המדען הראשי במשרד התמ"ת: "אני מתכוון לתת לראש הממשלה גיבוי "



"נקראתי על ידי ראש הממשלה על מנת לטקס עצה איך לפתור את הבעיות בכלכלה", אמר בנימין נתניהו, יו"ר הליכוד בפתח דבריו בכנס השנתי של המדען הראשי במשרד התמ"ת.



"אנחנו בעיצומו של משבר כלכלי. ברגע זה צריך לעשות כמה דברים דחופים, בהם הבטחת חסכונות של אזרחי ישראל. פחות חשוב, אם אנחנו מסכימים לאחוזי רשת הביטחון, אם יהיו 80% או 100%. חשוב שהיא תיפרס, כאן ועכשיו ואני מתכוון לתת לראש הממשלה גיבוי לעשות זאת וקורא לחברי בפוליטיה לעשות זאת", אמר נתניהו. יו"ר הליכוד הדגיש שהמשבר פגע בשלושה צמתים במשק. "הצרכנים שאינם צורכים, הבנקים שאינם מנפיקים אשראי ומשקיעים שאינם משקיעים.



לכן, הפעולה הראשונה היא יצירת הנעה של אחד הגלגלים. אני חושב שצריך להניע את הגלגל האזרחי. הרשת הפנסיונית חשובה גם לעודד צריכה, כי אם אדם חושב שחסכונותיו ירדו לטמיון הוא גם לא צורך", הוסיף נתניהו.



נתניהו הוסיף כי צריכים בנוסף לבצע הורדת מיסים דרמטית, "שמכוונת להניע את הציבור כולו והמעמד הבינוני ליצר מאסה של צריכה". לדבריו, צעדים נוספים הם ניצול המשבר להחזרת כוח עבודה מיומן מחו"ל ולהגדלת תקציב המחקר והפיתוח וסטתו בעיקר לחברות קטנות. בנוסף הביע נתניהו תמיכה בהרחבת פעילות עובדי היי-טק גם בהוראה ובשידרוג מעמד המורה על ידי צמצום מספר המורים והעלאת שכרם.



"ישנם דברים נוספים שנצטרך לעשות, חלקם לא סובל דיחוי לכן דבר עם ראש הממשלה עליהם עכשיו", הוסיף. לדבריו, חלק מהצעדים יובאו במסגרת תוכנית כלכלית שיביא לאחר הבחירות, בהנחה שייבחר לראש הממשלה. "רפורמות ומהפיכות עושים ממשברים, והתקופה שלאחר הרכבת הממשלה היא המתאימה ביותר לכך", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully