וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי הקולנוע והטלוויזיה: הרשות השנייה יוזמת הקלות שתסייע באופן ישיר לבעלי ההון

אופיר בר-זהר

27.11.2008 / 15:40

היוצרים יקיימו ביום ראשון הקרוב דיון מיוחד בנושא



"התעשייה קורסת, הזכיינים מבטלים הפקות באופן חד צדדי, יוצרים מאבדים עבודות מהיום למחר והרשות השנייה עסוקה בשורת ההקלות שיקבלו הזכיינים", כך אמרו הבוקר איגודי הטלוויזיה והקולנוע בתגובה ראשונה להודעת הרשות השנייה כי היא מעלה לשימוע מספר רב של סעיפים שישנו את פני הרגולציה כפי שהיא כיום.



האיגודים יתכנסו ביום ראשון הקרוב על מנת להחליט על הצעדים שיינקטו בשל המצב. "כבר למדנו מניסיוננו עם הרשות כי שימוע הוא מכבסת מילים בדרך לטהר את השרץ", אמרו האיגודים והוסיפו כי "'מתווה אלכסנדר' מסתמן על פניו כ'מדרון אלכסנדר' למתן שורה של הקלות לזכיינים".



לטענת האיגודים, נעשה תיאום בין הזכייניות לרשות וכי "הבסיס למתווה הוא רשימה בת 54 סעיפים של בקשה להקלות, שהגישו הזכיינים לרשות השניה כבר לפני למעלה משנה, והרשות בדרך לאישור אותן הבקשות ככתבן וכלשונן".



בנוסף אמרו האיגודים כי "מעבר לצופים, הנפגעים מההצפה הבלתי נסבלת של תוכניות טראש מידי ערב על המסך, הנפגעים הישירים והמיידים מההעדר השקעה של למעלה מ-100 מיליון שקל בשנתיים האחרונות ביצירה העברית המקורית הם התסריטאים, הבמאים, המפיקים, הצלמים, אנשי הצוות והעורכים, שהיו אמורים להתפרנס מאותן יצירות". לטענת ארגוני היוצרים, המצב מנוצל בצורה צינית על ידי הרשות השנייה, הזכיינים ואפילו על ידי HOT ו-yes, לקיצוצים שאין להם קשר למצב האמיתי.



"מדהים לגלות", אומרים האיגודים, "כי הרשות, שנלחמה בכל כוחה נגד ההבנות שגובשו בין היוצרים לזכיינים, יוזמת שורה של הקלות מפליגות שתסייע באופן ישיר לבעלי ההון תוך פגיעה חמורה בפרנסתם של אלפי יוצרים ועובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה".



מהרשות השנייה נמסר כי מדובר בשימוע. וכמו בשימוע, הרשות תשמח לשמוע את עמדת היוצרים בטרם תסכם את החלטותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully