וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: צפי לירידה של 0.9% במדד המחירים בנובמבר

TheMarker

27.11.2008 / 17:00

שיעור האינפלציה החזוי על פי בנק הפועלים לשנת 2008 עודכן ל-3.5%, ול-0.1% לשנים עשר החודשים הקרובים ול-1.3% בשנת 2009



מדד המחירים לצרכן בנובמבר צפוי לרשום ירידה בשיעור של 0.9%, כך מעריכים היום כלכלני בנק הפועלים בסקירה המפורסמת מטעמו. על לפי תחזיות הבנק, יושפע המדד במידה רבה מהירידות במחירי האנרגיה כפי שבאו לידי ביטוי בהוזלה בת 13% במחירי הדלק ובירידות שנרשמו במחירי הגז והחשמל.



להשפעות התכווצות מחירי האנרגיה בישראל ובעולם על המדד מצטרפת הוזלה העונתית של נסיעות לחו"ל והוזלות של מוצרי מזון שונים ובתוכם הקמח, והלחם. בנוסף לכך ובניגוד לעונתיות הצפויה, נרשמה בחוש נובמבר ירידה חדה מהרגיל במחיריהם של פירות וירקות טריים.



מנגד מעריכים בבנק, כי העלייה במחירי דמי השכירות בחוזים המתחדשים תימשך ועקב כך צפוי סעיף הדיור לדחוף את המדד מעלה. לסעיף זה תצטרף העלייה העונתית במחירי ההלבשה וההנעלה עם המשך כניסת קולקציית החורף היקרה יותר לחנויות. הפיחות הניכר בשער השקל בשיעור ממוצע של 5.6% מול הדולר צפוי גם הוא להדוף מעלה את המדד.



תחזית כלכלני הבנק למדד דצמבר צופה ירידה בשיעור של 0.1%. בין הגורמים אותם מונים בבנק עומדים הוזלה נוספת במחירי הדלקים, הירידה העונתית בפירות והירקות והמשך ירידה במחירי המזון. אך מנגד, צפויה להימשך העלייה בדמי השכירות בחוזים המתחדשים עקב פיחות השקל מול הדולר והעלייה העונתית במחירי ההלבשה ההנעלה.



שיעור האינפלציה החזוי על פי בנק הפועלים לשנת 2008 עודכן ל-3.5%, ול-0.1% לשנים עשר החודשים הקרובים ול-1.3% בשנת 2009. רמת אינפלציה זו משקפת את ירידת מחירי הסחורות והאנרגיה בעולם ואת המיתון והירידה בביקושים בארץ ובחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully