וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להתאוששות? שוקי המניות בעולם בשיא של שבועיים

נמרוד הלפרן

27.11.2008 / 17:10

עליות באסיה, אירופה ושווקים מתעוררים; לא מתקיים מסחר בארה"ב לרגל חג ההודיה


בורסות המניות בעולם ממשיכות להתאושש, ומדד המניות הגלובלי של MSCI עלה לרמתו הגבוהה ביותר זה שבועיים. עליות השערים - בעקבות ההתאוששות בשוקי אסיה ואירופה, ולאחר שבורסות ארה"ב - הסגורות היום לרגל חג ההודיה - השלימו אתמול את הזינוק הארבע-יומי החד ביותר זה 76 שנים.

מדד המניות העולמי של MSCI עולה ב-0.9% לרמה של 217.82 נקודות, לאחר שמוקדם יותר כבר הגיע לרמה של 218.46 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-14 בנובמבר. התגברות הציפיות לחבילת חילוץ ממשלתית למגזר הרכב האמריקאי, והורדת הריבית החדה ביותר זה 11 שנים שביצע אתמול הבנק המרכזי של סין, הקלו במעט מהעגמומיות סביב מצב הכלכלה העולמית.

בורסות אירופה רושמות עליות זה היום הרביעי ברציפות. פרנקפורט עולה ב-1.8%; לונדון מוסיפה 1.1%; פאריס עולה ב-1.6%; מדד Micex של בורסת מוסקווה עולה ב-4.5% לאחר שקודם לכן כבר קפץ בקרוב ל-8%.

מוקדם יותר היום באסיה רשמו הבורסות יום חמישי ברציפות של עליות: בורסת טוקיו עלתה בקרוב ל-2%; בורסת סין נסגרה בעלייה של 1.1% לאחר שבמהלך המסחר כבר עלתה ב-3.7%; בורסת הודו היתה מושבתת היום ממסחר בעקבות ההתקפות במומביי. מדד MSCI של שוקי אסיה לא כולל יפאן עלה ב-2.4%.

מדד דאו ג'ונס בוול סטריט השלים אתמול ארבעה ימי המסחר האחרונים זינוק של 15.6% - הקפיצה הארבע-יומית החדה ביותר מאז שנת 1932.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully