וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופציה לרכישת אקסלנס מקטינה את ההפסד של הפניקס ומסיימת הרבעון עם הפסד של 85 מליון שקל

אתי אפללו

27.11.2008 / 17:09

שינוי חשבונאי מקטין ההפסד בגין האופציה לרכישה; הפניקס מצרפת הערכת שווי של מעל מיליארד שקל לאקסלנס



חברת הביטוח הפניקס, מקבוצת דלק, מציגה את תוצאותיה לרבעון השלישי, אותו היא מסיימת עם הפסד של 85 מליון שקל ברבעון. מתחילת השנה הפסידה החברה 16 מליון שקל. עם זאת, ההפסד של הפניקס גדול יותר וחלקו נזקף לקרנות הון.



יחד עם זה הפסידה הפניקס 155 מליון שקל ברבעון האחרון, ו-128 מליון שקל מתחילת השנה. הגורם העיקרי להפסד הינו המשבר בשווקי ההון. הפניקס, בניהולו של יהלי שפי, מדווחת גם על הפסדים לאחר תאריך המאזן והירידות באוקטובר-נובמבר הובילו להפסד של 140 מליון שקל שנזקף להון העצמי של הפניקס.



התוצאות במגזר ביטוח חיים וחיסכון לטווח ארוך, הסתכמו בתשעת החודשים של 2008 בהפסד של 56.9 מיליון שקל. התוצאות נובעות מההפסדים בהשקעות ומהתשואות השליליות הגבוהות שמציגה הפניקס שלא מאפשרות לחברה לגבות דמי ניהול משתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים. הפניקס מציגה הפסדים גם בפעילות בתחום ביטוח החיים, אך גם בפעילויות הפנסיה והגמל, אולם פעילות הגמל של אקסלנס שמשויכת לפניקס שיפרה במעט את התוצאות. ברבעון השלישי הפסידה הפניקס מפעילות בתחום ביטוח החיים 32.4 מליון שקל.



במגזר הביטוח הכללי רשמה הפניקס הפסד בסך של כ-23 מיליון שקל מתחילת השנה ו-28 מליון שקל ברבעון. התוצאות הושפעו לרעה בעיקר מהפסדים גבוהים בתחום רכב החובה, וקוזזו בזכות רווחים שמציגה הפניקס בתחום ביטוח הבריאות. בנוסף, מציגה הפניקס הפסדים שלא שוייכו למגזרי פעילות ביטוחית ונובעים בעיקר מהוצאות מימון בגבה 138 מליון שקל



עסקת אקסלנס - שווי של מיליארד שקל לבית ההשקעות



למרבה הפלא, האופציה לרכישת בית ההשקעות אקסלנס תרמה לתוצאות שהציגה הפניקס ברבעון, הפניקס ברבעון הנוכחי שינתה את השיטה החשבונאית להתייחסות לאופציה והיא מתייחסת אליה במסגרת תקן שעוסק ב"חוזה מכביד". השינוי החשבונאי שעשתה הפניקס משמעותו הקטנת ההפרשה שביצעה הפניקס בגין האופציה לאורך השנה.



שינוי השיטה החשבונאית אפשר לפניקס לרשום הכנסה בגין 22.8 מליון שקל בגין האופציה. לולא התאמה זו היה ההפסד של הפניקס בתקופה של תשעת החודשים עומד על 57 מיליון שקל וברבעון השלישי מסתכם ב-95 מיליון שקל. מציינת הפניקס בדו"חותיה כי תצטרך לשלם עבור מימוש האופציה סכום של 552 מליון שקל ויגרם לה בשל כך הפסד של 138 מליון שקל, הפסד זה נכלל במאזן הפניקס.



שינוי הטיפול החשבונאי דורש מהפניקס להתבסס על הערכת שווי תקופתית ולא על שווי השוק של אקסלנס שעומד כיום על 417 מליון שקל. על כן, הפניקס צרפה לדו"חותיה הערכת שווי של גיזה אבן זינגר שקבעה לאקסלנס שווי של 1.034 מיליארד שקל (השווי של אקסלנס על פי הערכת השווי הוא 1.595 מיליארד שקל, ניכוי התחייבויות אקסלנס בגבה 561 מיליארד שקל של אקסלנס הוביל לשווי של 1.034 מיליארד שקל).



עודף הון עצמי - כמעט אינו קיים



הפניקס מסיימת את הרבעון השלישי עם קיים עודף הון עצמי מעבר לנדרש ממבטח בסכום של 162 שקל. המשך המשבר על פי הנתונים שפרסמה החברה השפיעה לרעה על ההון העצמי של החברה בסך של 140 מליון שקל, שוחק את עודף ההון כמעט לחלוטין, ועשוי לחייב את הפניקס לגייס הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully