וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחיאל חזן דורש ממזוז לפתוח בחקירה נגד בר-און וליצמן

TheMarker

27.11.2008 / 17:37

זאת עקב פרשת ההצבעות הכפולות ב-2003; חזן פנה לר' אגף חקירות במשטרה בבקשה לחקור את ליצמן ובר-און



הח"כ לשעבר יחיאל חזן פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה לפתוח בחקירה נגד שר האוצר רוני בר-און ונגד הח"כ יעקב ליצמן בפרשת ההצבעות הכפולות שאירעה ב-2003. בתחילת השבוע פנה חזן באמצעות עו"ד אשר חן, לראש אגף חקירות במשטרה, יוחנן דנינו, בבקשה לחקור את ליצמן ובר-און. לאחר שלא נענה, פנה היום כאמור למזוז.



"כמי שאמון על שלטון החוק ושוויון בפני החוק, אנו פונים ליועמ"ש בבקשה שינקוט את כל ההליכים ויורה בחקירה של השר בר-און באופן מיידי, לאחר שגם הודה בפה מלא בביצוע העבירה, כדי שלא יהא חוטא נשכר", אמר עו"ד חן. "אם היועמ"ש לא ימצא לנכון להורות למשטרה לפתוח בחקירת בר-און בהצבעתו הכפולה, ואף להעמידו לדין, ניאלץ לפנות לבג"ץ למצוא סעד ותמיכה לתביעה אלמנטרית זו".



בשבוע שעבר נחשף כי בזמן שהיה חבר כנסת חדש בשנת 2003, הצביע בר-און הצבעה כפולה ב"ליל ההצבעות הכפולות". באותה פרשה הורשע ח"כ חזן שישב לידו, אף שהכחיש ולמרות שאין שום תיעוד שלו עושה זאת.



על פי הגילויים החדשים - אשר נחשפו בקלטת מארכיון הכנסת - נראה שר האוצר מצביע במקום ח"כ ענבל גבריאלי שניות לפני שהיא מתיישבת במקומה. בספירה הרשמית נקבע שבר-און הצביע גם במקומו, ולכן הוא נספר בעצם פעמיים. ההצבעה המדוברת היתה על הצעת חוק של שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, שנושאו היה תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנת 2003 ו-2004 - הצעה שעוררה התנגדות רבה של האופוזיציה.



בתגובה על הגילוי אמר בר-און: "אני סבור כי הצבעה במקום ח"כ שנוכח במקום, אפילו אם ברשותו, אינה תקינה, וככל שכך אירע זו טעות, ואני מצטער על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully