וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרק משמר: ביום שקדם לקריסת החברה משך בעלי החברה כ-900 אלף שקל

הילה רז

27.11.2008 / 19:06

ביהמ"ש המחוזי בת"א הוציא צו האוסר על העברת זכויות נכסים וכספים של חברת משמר



שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, הוציאה היום צו האוסר על העברת זכויות נכסים וכספים של חברת משמר יבוא שיווק והפצת ציוד טכני, למעט העברת כספים הנעשית במהלך העסקים הרגיל של החברה.



בהחלטתה מציינת השופטת כי הצו ניתן לאור החשש כי חברת כוח האדם משמר, שקרסה לפני כשבועיים והותירה כ-900 מפוטרים, ביצעה פעולות שמטרתן העדפת נושים לכאורה, תוך ניצול הזהות בין בעלי המניות של חברת משמר לחברת משמר יבוא ושיווק, ותוך עירוב לכאורה של עסקיהן ונכסיהן של שתי החברות.



החלטת השופטת ניתנה לאחר שהמפרק הזמני שמונה למשמר, עו"ד רמי קוגן, הגיש לבית המשפט בקשה בהולה במסגרתה ביקש מבית המשפט להוציא צו שיאסור על בעליה של חברת משמר, יוסי ליאב, ובנו שוע, לבצע כל שינוי בנכסי חברת משמר יבוא, שיווק והפצת ציוד טכני. לטענת המפרק הזמני, חקירה ראשונית שהתקיימה בענייני חברת כוח האדם משמר מעלה ראיות מוצקות כי החברה נוהלה שלא כדין, תוך עירוב נכסים עם חברת משמר יבוא ושיווק. המפרק טוען כי שתי החברות מהוות גוף כלכלי אחד הנשלט ומנוהל על ידי יוסי ושוע ליאב.



המפרק מציין כי ביום שקדם להודעתו של יוסי ליאב על הפסקת פעילותה של החברה, חויב חשבונה של משמר בסכומים של מאות אלפי שקלים. על פי הבקשה, כ-615 אלף שקל הועברו לטובת משמר שיווק וסך של כ-242 אלף שקל הועבר למשרד עו"ד גולדבלט-גינדס, המייצג את ליאב. המפרק מוסיף כי ביום בו הודיע יוסי ליאב על הפסקת הפעילות של החברה, נפרעו הלוואות שנטלה חברת כוח האדם משמר מבנק הפועלים, בסכום של למעלה מחצי מיליון שקל, וזאת על אף שטרם הגיע מועד פירעונן.



המפרק מציין עוד כי הכספים שהועברו היו מיועדים להגיע לעובדי החברה על חשבון שכר עבודתם.
לטענת המפרק ליאב העביר לבתו, מורן ליאב (אולסון) סך של כ-900 אלף שקל במרמה. זאת לגרסת המפרק, לאחר שבמסמכי ההעברה נכתב כי מורן ליאב מקבלת את הכספים כהחזר הלוואה, אולם מספרי החברה עולה כי לא קיימת כל הלוואה שמורן ליאב העניקה לחברה. המפרק טוען כי הגיע לידיו מידע מהימן לפיו בכוונת ליאב למכור את נכסיה ופעילותה העסקית של משמר שיווק לגורם בענף הניקיון.



עו"ד אהוד גינדס מסר בתגובה כי "הדברים שהמפרק מעלה אינם נכונים. המצב העובדתי הפוך: חברת השיווק היא שתמכה כספית לאורך השנים והעבירה כספים לחברת כוח האדם. החוב של חברת כוח האדם לחברת השיווק הוא של כ-6 מיליון שקל. לבקשת אביה, מורן ליאב-אולסון העמידה בטוחות אישיות לטובת החברה. כך שגם כאן המצב הפוך לזה שמתאר המפרק - לא מדובר בהברחת נכסים אלא בהשקעות של בעלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully