וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא לשעבר - משה קצב - נחקר פעם נוספת במסגרת השלמות חקירה

יהונתן ליס

27.11.2008 / 19:11

קצב נחקר במשך שעתיים וחצי ביחידה הארצית לחקירות הונאה והציג חומרים שלטענתו יפריכו חלק מהחשדות נגדו



נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, נחקר היום (חמישי) במסגרת השלמות חקירה. קצב נחקר ביחידה המרכזית לחקירות הונאה. החקירה שהחלה בשעה 11:00 במשרדי להב 433 בלוד, נמשכה כשעתיים ורבע. במהלך חקירתו הציג קצב חומרים שלטענתו יסייעו להפריך חלק מהחשדות המיוחסים לו.



בשבועות האחרונים מבצע אגף החקירות במשטרה השלמות חקירה בתיק. החקירה בוצעה לבקשת הפרקליטות, לקראת ההכרעה בנוגע לעבירות שייוחסו לקצב בכתב האישום שיוגש נגדו בקרוב. במסגרת השלמות החקירה נחקרה, פעם נוספת, גם א' עובדת משרד התיירות, שבגינה המליצה המשטרה להאשים את קצב באונס.



אם הפרקליטות תחליט שלא להגיש כתב אישום נגד קצב, מתכוונת א' להגיש ערר על החלטה זו, אם תתקבל, ובמקביל, תגיש תביעה נזיקין נגדו, כך סיפר לפני כשבועיים חברה הקרוב, ירון ארמוזה. א' טענה במשטרה שקצב אנס אותה פעמיים, בתקופה ששימש כשר התיירות. בטיוטת כתב האישום, שפורסמה בינואר 2007, הואשם קצב בשתי עבירות אינוס נגדה, אולם בהסדר הטיעון שני האישומים נמחקו. לבסוף, חזר בו קצב מהסדר הטיעון.



בספטמבר פורסם ב"הארץ", שפרקליטי קצב העבירו ליועץ המשפטי מני מזוז חומר חדש שמוכיח, לטענתם, כי א' ממשרד התיירות לא נאנסה. מקור המעורב בחקירה ציין אתמול שהחומר שהועבר מהפרקליטים למזוז היה תמלילי שיחות ותצהירים של חברות של א' המכירות את קצב ועובדים בלשכתו הטוענים כי א' חזרה וביקשה לעבוד בבית הנשיא, בשנים 2000 ו-2001, כשנתיים לאחר מקרי האונס-לכאורה.



בראיון שהעניק לתוכנית "עובדה" בערוץ שתיים בשבוע שעבר, אמר ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, כי "אנחנו סברנו שיש ראיות (לאונס) ועמדתנו לא השתנתה גם אחרי סיכום הראיות". דנינו הוסיף ואמר כי "אני חושב שבמקרה הזה החוקרים כולם, בלי יוצא מן הכלל, נתנו את אמונם באופן חד-משמעי במתלוננות. גם אני, למרות שלא ישבתי בעצמי עם המתלוננות. מבחינתי לא היה כאן אפילו מקום לספק. אני עומד על המלצותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully