וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הבנקים הובילו את הבורסות ליום רביעי ברציפות של עליות; קפצו ב-12% השבוע

נמרוד הלפרן

27.11.2008 / 19:29

פרנקפורט ופאריס עלו ביותר מ-2%; עליות גם במגזרי המכוניות והאנרגיה


בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית זה היום הרביעי ברציפות על רקע הערכות כי צעדים שבהם נקטו ממשלות ובנקים מרכזיים ביבשת וברחבי העולם לתמיכה במגזר הבנקאי ובכלכלה, יישאו פרי. מגזרי הבנקאות, האנרגיה והרכב הובילו את העליות.

בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.8%; פרנקפורט הוסיפה 2.3%; פאריס עלתה ב-2.5%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-2.4%, והשלים בכך עלייה של 12% מתחילת השבוע. עם זאת המדד עודנו נמוך ב-44% מרמתו בתחילת השנה, ונמצא בדרכו לנפילה השנתית החדה ביותר מאז השקת המדד בשנת 1987.

מגזרי הבנקאות הוביל את העליות באירופה היום. , הבנק הגדול בגרמניה, קפץ ב-12.4%; סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת, זינק ב-8.5%; השווייצי הוסיף יותר מ-9%; אליאנץ הגרמנית, חברת הביטוח הגדולה באירופה, קפצה ב-10%.

מגמה חיובית נרשמה גם במגזרי הרכב והאנרגיה. פיאט (סימול FIA.MI), יצרנית המכוניות הגדולה באיטליה, עלתה ביותר מ-6%; יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית BMW הוסיפה קרוב ל-5%; רפסול הספרדית, חברת הנפט הרביעית בגודלה באירופה, עלתה ב-4%.

ארסלור מיטאל (סימול MTP.PA), יצרנית הפלדה הגדולה ביותר בעולם, עלתה ב-4% לאחר שהודיעה כי תקצץ 9,000 משרות ברחבי העולם, 3% מכוח העבודה של החברה, בעקבות ירידה בביקוש לפלדה.

אייר ברלין (סימול AB1.F), חברת התעופה המוזלת השלישית בגודלה באירופה, המריאה ב-17% לאחר שדיווחה על רווח רבעוני לפני מס של 89 מיליון יורו (115 מיליון דולר) - הרבה מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 72 מיליון יורו.

מניית פרמייר (סימול PRE.F), אשר איבדה יותר ממחצית משוויה מאז ספטמבר, נסקה ביותר מ-40% בבורסת פרנקפורט על רקע דיווח כי חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה בגרמניה זכתה בזכויות השידור של משחקי ליגת הכדורגל הגרמנית, בונדסליגה. העיתון הגרמני "בילד" דיווח היום כי מנהלת הליגה הגרמנית תתכנס מחר כדי להחליט על מכירת זכויות השידור לפרמייר תמורת 400 מיליון יורו (516 מיליון דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully