וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמנת הסכמה לתוכנית ההאצה של האוצר

פנחס וולף

27.11.2008 / 20:00

אולמרט בתום ישיבה מיוחדת: "בימים הקרובים נגיע להסכמה באשר להיקף רשת הביטחון לקרנות הפנסיה"

מסתמנת הסכמה רחבה לתוכנית ההאצה של משרד האוצר לטיפול במשבר הכלכלי. בישיבת ראשי המפלגות שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הודיע, כי הליכוד יתמוך ביום ראשון בדיון שיתקיים בוועדת הכספים בנקודות שהציע ראש הממשלה לטיפול במשבר, וביניהם תוכניות ההאצה למשק ולשוק ההון.

"אי החלטה היא הדבר הגרוע ביותר לעת הזו של משבר כלכלי חמור", אמר נתניהו, "אין פוליטיקה ואין אופוזיציה. ביום ראשון נתמוך בוועדת הכספים בארבע הנקודות".

מלבד אולמרט ונתניהו, השתתפו בפגישה גם יו"ר קדימה, ציפי לבני, יו"ר העבודה אהוד ברק, יו"ר ש"ס, אלי ישי, יו"ר הגמלאים רפי איתן, שר האוצר רוני בראון ואנשי מקצוע בכירים מבנק ישראל, מהרשות לניירות ערך ומהמועצה הלאומית לכלכלה.

בסיום הדיון אמר אולמרט כי, "קשה להבחין מי מבין היושבים מסביב לשולחן הוא מהקואליציה ומי מהאופוזיציה, ואני מאוד גאה על כך. נתחיל באישורן של התוכניות שהציג האוצר, כאשר לגבי החסכונות הפנסיוניים אקיים עוד התייעצויות היום ומחר, עם שרים, עם יו"ר האופוזיציה, עם יו"ר ההסתדרות ועם נשיא התאחדות התעשיינים".

ראש הממשלה הנחה את האוצר, את בנק ישראל ואת המועצה הלאומית לכלכלה לעבד את התוכנית שהוצגה לגבי המודל על ההגנה על קרנות הפנסיה, כדי להגיע לגרסה שתזכה להסכמה רחבה כבר בסוף השבוע.

ציפי לבני אמרה בדיון, כי על הממשלה לאשר באופן מיידי את תוכנית האוצר. "המשבר העולמי הנוכחי מחייב שינוי אמיץ בדפוסי החשיבה שהיו נהוגים עד כה", אמרה לבני, "הרפורמה העמוקה שבוצעה בקרנות הפנסיה ובקופות הגמל לא גובתה בתשתית רגולטורית מספקת, שהייתה צריכה להתאים את עומק הסיכון למאפיינים הייחודיים של קבוצות החוסכים. את מה שלא נעשה במהלך הרפורמה צריך לעשות כעת ולהניח כבר עכשיו תשתית לשינוי של כללי ההשקעה בקרנות הפנסיה ובקופות הגמל, כך שרמת הסיכון המותרת תקבע על פי מאפייני החוסך, גילו, הכנסתו ועיסוקו המקצועי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully