וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין נתניהו: "יש לתמוך בתוכנית החירום של ראש הממשלה למרות שיש בה לא מעט ליקויים"

מוטי בסוק

27.11.2008 / 20:14

אולמרט בפגישה עם ראשי הסיעות בכנסת: חשובה הסכמה לאומית בנושא - אפגש גם עם עיני וברוש



ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הפתיע את ראשי האוצר כשלא הציג בפגישה עימם שלשום בלילה תוכנית משלו לפריסת רשת ביטחון לנפגעי קופות הגמל וקרנות הפנסיה, בניגוד להבטחות שנתן לכתבים המדיניים ביום שלישי בוואשינגטון. ראש הממשלה לא נקב בישיבה במספרים, גם לא בהרחבת תוכנית האוצר מסיוע לבני 60 ויותר לסיוע לבני 55 ויותר, כפי שרמז בוואשוינגטון.



ראש הממשלה טען רק כי תוכנית האוצר אינה טובה מספיק. הוא דרש מראשי האוצר להיפגש עם בכירים בבנק ישראל ועם אנשי המועצה הלאומית חברתית שבמשרד רה"מ, ולגבש על בסיס תוכנית האוצר תוכנית אחרת, טובה יותר. ואכן, אתמול אחרי הצהרים כבר התקיימה פגישת עבודה ראשונה בין פקידים זוטרים משלושת הגופים, לדיון בדרכים לשדרג את תוכנית האוצר.



ראשי האוצר אמרו לראש הממשלה אהוד לאולמרט בפגישתם שלשום בלילה, בפגישה כי לפי דעתם המקצועית אין מקום לרשת ביטחון לנפגעי קופות הגמל, ולראיה - באף מדינה מפותחת בעולם, שנפגעה במשבר הכלכלי, לא גובשה רשת כזו.



בפגישה שלשום הדגישו ראשי האוצר כי גיבשו רשת להצלת הקרנות בלחץ הפוליטיקאים, גורמים אינטרסנטיים והציבור. הם ציינו כי תוכניתם נועדה לסייע לראויים ביותר לעזרה, בעלות של 10 מיליארד שקל. הם הזהירו את רה"מ אולמרט כי הרחבה של התוכנית, כפי שהוא רוצה וכפי שההסתדרות וגורמים אחרים מציעים, תהיה יקרה מאוד, ועלולה לפגוע בצורה בלתי אחראית בתקציבי המדינה לשנים הבאות.



בפגישה שכינס אתמול ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עם ראשי הסיעות הגדולות בכנסת, לדיון בתוכנית סיוע החירום הפיננסי של האוצר, ולתמיכת הכנסת בתוכניות החירום של האוצר (פיננסית, תשתיות ורשת ביטחון) אמר יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, כי אנחנו מצויים בעיצומו של משבר כלכלי עולמי חמור, לפיכך איננו יכולים להקדיש עתה זמן יקר לוויכוחים פוליטיים. "יש לתמוך בתוכנית החירום של רה"מ למרות שיש בה לא מעט ליקויים. הדבר החשוב עתה הוא להגן על מקומות העבודה ולפרוס רשת ביטחון לחסכונות הפנסיוניים של הציבור", אמר נתניהו.



ראש הממשלה אמר בפתח הדיון: "כינסתי את הישיבה כדי שנוכל להגיע למידה מקסימלית של הסכמה מאחר שמדובר בתוכנית בסדר גודל רחב. הסכמה לאומית חשובה במקרה זה. אני מתכוון גם לקיים שיחות עם מספר שרים וכן עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, במטרה לייצר הסכמה לאומית רחבה על נושאים אלו החשובים למשק הישראלי. אני מודה ליו"ר האופוזיציה על תמיכתו בממשלה בנושא זה. אין ספק שאנו צריכים להוציא את המחלוקות הפוליטיות מהדיון ולגבש עמדה מקצועית כדי לתת מענה יעיל ביותר לבעיות עימן מתמודד המשק הישראלי".



שר האוצר רוני בר-און קרא לראשי הסיעות לתמוך בתוכניות האוצר לשיקום המשק (תוכנית התשתיות, הפיננסית ורשת הבטחון) בדיון הכלכלי שיתקיים בוועדת הכספים של הכנסת ביום ראשון, בלי להתנות התמיכה בתוכנית אחת, במהות התוכניות האחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully