וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבציר של חמישי בלילה: הפסדים כבדים במבטח שמיר ואיי.די.או וירידה חדה ברווח של סקופ

נתן ליפסון

27.11.2008 / 23:38

הסיבות העיקריות להרעה בתוצאות של שלוש החברות: ירידת שווי השקעות הוצאות מימון



מבטח שמיר – הפרשות כבדות והפסד חריג



זינוק בהוצאות המימון והפרשות גדולות לירידת ערך של שתי השקעות העבירו את מבטח שמיר להפסד נקי חריג של 70.6 מיליון שקל ברבעון השלישי.



הוצאות המימון של מבטח שמיר ברבעון זינקו ל-21.1 מיליון שקל לעומת 8.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. כמו כן, היא הפרישה 31.2 מיליון שקל ועוד 31.8 מיליון שקל בגין ירידת ערך בשתי השקעות גדולות בתיק ההשקעות שלה: גילת לוויינים ומיקרוהיט. העלייה בהוצאות המימון ושתי ההפרשות הצטברו לכדי 75.7 מיליון שקל.



סקופ – עלייה בהוצאות המימון והשפעת ירידת מחירי המתכות



אמנם חברת הסחר במתכות סקופ סיימה את הרבעון בעלייה קלה בהכנסות וביציבות ברווח התפעולי, אך עלייה חדה בהוצאות מימון נטו שלה גרמו לירידה חדה ברווח הנקי הרבעוני – מ-11.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2007 ל-1.1 מיליון שקל עתה.



העלייה בהוצאות המימון נבעה מעליית הריבית ומהיחלשות הדולר מול שורה של מטבעות אירופיים. העלייה נטו ברבעון הסתכמה בכמעט 10 מיליון שקלים – בקירוב הירידה ברווח הנקי של סקופ.
סקופ גם כתבה בדו"חות, כי מסוף ספטמבר ועד עתה חלה ירידה מהותית במחירי המתכות בעולם וכי לו מכרה את מלאיה במחירים השוררים כעת, היו נגרמים לה הפסדים של 15-20 מיליון שקל.



איי.די.או – פחות הכנסות, יותר הוצאות וירידת ערך לחברת הנדל"ן של עדי קייזמן



ירידה בהכנסות, זינוק בעלויות התפעול, עלויות ההנהלה והכלליות ועלויות המימון יחד עם ירידה בשווי ההוגן של פרויקטי נדל"ן לעומת עלייה בשווי ההוגן ברבעון המקביל, גרמו לחברת הנדל"ן של עדי קייזמן, איי.די.או, הפסד נקי של 21.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2008.



החברה, הפעילה בשוקי הנדל"ן של גרמניה ומרכז אירופה, דיווחה על ירידת שווי של 12.6 מיליון שקל בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה ברבעון השלישי של 2008 לעומת עליית שווי הוגן של 13.7 מיליון שקל ברבעון המקביל – היפוך של 26.3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully