וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מכה על חטא: מידרנו את משרד ראש הממשלה

מאת מירב ארלוזורוב

28.11.2008 / 7:01

באוצר מודים כי לא שיתפו את משרד ראש הממשלה ואת המועצה הכלכלית-חברתית בדיונים על אחת ההחלטות הכלכליות החשובות שקיבלה ישראל - תוכנית ההצלה



>> במשרד האוצר מכים על חטא. חטא הגאווה, או אם תרצו - חטא המידור של משרד ראש הממשלה מפרטיה של התוכנית הכלכלית. כתוצאה מכך, הנציג הכלכלי הבכיר של ראש הממשלה - פרופ' מנואל טרכטנברג, ראש המועצה הכלכלית-חברתית במשרד ראש הממשלה - נותר מחוץ למעגל הדיונים על התוכנית הכלכלית בכלל, ועל רשת הביטחון לפנסיה בפרט.

טרכטנברג כעס על כך שנושא כלכלי כה מהותי מתבשל במסדרונות האוצר מבלי ששיתפו אותו. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כעס יחד איתו. זה גרר את ההתבטאות של אולמרט בוואשינגטון, לפיה הוא מתכוון להתערב בנושא רשת הביטחון, כשם שהתערב במשבר עם האוניברסטאות. משמע, שראש הממשלה עומד לעשות לאוצר "זובור", ולקבוע את תוכנית רשת הביטחון בניגוד לדעתו המקצועית של משרד האוצר.



במשבר האוניברסיטאות הכריע אולמרט, בניגוד גמור לדעתו של האוצר, בנוגע לתוספת תקציבית של חצי מיליארד שקל. במשבר הפנסיה, לעומת זאת, עומד על הפרק שעבוד של עשרות מיליארדי שקלים מתקציב המדינה, ייתכן שלמשך עשרות שנים. כלומר, אוטוטו עמד ראש הממשלה לעשות "זובור" לאוצר, בקשר לנושא שהוא בעל חשיבות לאומית מרחיקת לכת.



האגו הפגוע של טרכטנברג ושל ראש הממשלה, לצד הטענה המקצועית שלהם שלא ייתכן כי שאלה בעלת חשיבות לאומית כזו תאושר מחוץ לטווח ההשפעה שלהם, עמדו להכריע בנוגע לאחת ההחלטות הכלכליות החשובות ביותר שקיבלה ישראל בחמש השנים האחרונות.



מי מבין אזרחי ישראל שחש תיסכול לנוכח הרמה הרגשית הנמוכה שבה מתנהל תהליך קבלת ההחלטות בממשלת ישראל, צודק בתחושתו. האזרח המתוסכל יכול, עם זאת, לשחרר הפעם אנחת רווחה: בסוף כולם חזרו לעשתונותיהם. טרכטנברג, בגיבויו של ראש הממשלה, "הוציא קיטור" על ההתנהלות הלא מקצועית להערכתו של משרד האוצר, אבל הסתפק בכך. טרכטנברג נזהר מלתת לזעם שלו לשלוט בהחלטה לגבי רשת הביטחון, ולכן סיכם עם האוצר כי ההחלטה לגבי רשת הביטחון תתקבל בהמשך - בדיונים משותפים עמו ועם בנק ישראל.



האוצר, מצדו, היכה על חטא. "היה יותר מדי ביטחון שדה אצלנו" אמר ל-TheMarker בכיר במשרד. "טרכטנברג הוא אדם מאוד ערכי, שמשתף אתנו פעולה באופן מלא בנוגע ליישום האג'נדה הכלכלית-חברתית. הוא איש שראוי לעבוד אתו ביחד, וחבל שהפראנויה אצלנו במערכת - מחשש שפרטים ידלפו - סיכלה את זה. ברור לנו בדיעבד שהיה כעס מאוד גדול עלינו במשרד ראש הממשלה, וזה היה מיותר לגמרי".



לכן, החליטו באוצר לתקן את דרכיהם: המשך הדיונים על רשת הביטחון ייערך בשיתוף פעולה מלא עם משרד ראש הממשלה, ואתמול כבר היו דיונים ארוכים ברמת מנכ"ל האוצר, ירום אריאב, וטרכטנברג.



ומה כל זה אומר לגבי ההחלטה על רשת הביטחון? שבשלב זה לא התקבלה החלטה, ושמשרד האוצר - על אף שהוא עמל על סיכום פרטיה של רשת הביטחון - לא מתכוון לפרוש את הרשת כעת. כאשר הדברים נעשים בהסכמה עם מנואל טרכטנברג, יש סיכוי שרשת הביטחון תישאר בינתיים תאורטית בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully