וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר עולה בין הבנקים ב-0.2% ל-3.906 שקלים; ירד ב-3% השבוע

יובל מעוז

28.11.2008 / 9:13

הדולר נחלש השבוע בהשפעת המגמה העולמית עקב חילוץ סיטיבנק והגדלת הסיוע האמריקאי למשק



לאחר שחצה בשבוע שעבר את רף ה-4 שקלים, חזר השבוע הדולר לאחור במעט בעקבות המגמה העולמית של היחלשות הדולר, שהושפעה מתוכניות החילוץ של הממשל האמריקאי לסיטיבנק ולהלוואות למגזר הדיור והעסקים הקטנים.



הדולר עולה הבוקר ב-0.2% ונסחר בין הבנקים תמורת 3.906 שקלים לדולר. בסיכום שבועי נחלש הדולר ב-3%. היורו עולה ב-0.3% בין הבנקים ל-5.048 שקלים. בסיכום שבועי נסחר המטבע האירופי ביציבות. בעולם נחלש הדולר ב-0.1% ל-1.291 דולר ליורו.



במחלקת המחקר של בנק לאומי צופים כי הדולר צפוי להמשיך להתחזק בטווח הקרוב, כשהמטבע האמריקאי יושפע בעיקר "ממידת אי הוודאות הכלכלית בעולם וממידת התיאבון לסיכון הנגזרת מכך".



בלאומי מסבירים את התחזקות השקל השבוע בהקשר העולמי וב"מידת התיאבון לסיכון של המשקיעים. היחלשותו של הדולר השבוע נבעה מהעלייה שחלה בתיאבון זה, כשלכך תרמו מספר גורמים שהפיחו תקוות בקרב המשקיעים: מינויו של נשיא הבנק הפרדלי גאייתנר לשר האוצר האמריקאי, החלטת הממשל להזרים 20 מיליארד דולר לצורך חילוצה של סיטיגרופ וכן התוכנית החדשה של הבנק הפדרלי להקצות 600 מיליארד דולר נוספים למימון רכישת בתים ו-200 מיליארד דולר למימון הלוואות למגזר הפרטי ולעסקים הקטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully