וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר עלה ב-0.54% ל -3.92 ש'

יובל מעוז

28.11.2008 / 16:30

לאחר שחצה בשבוע שעבר את רף ה-4 שקלים, נחלש הדולר בסיכום שבועי ב-2.5%. הערכות: צפוי להתחזק בטווח הקרוב

לאחר שחצה בשבוע שעבר את רף ה-4 שקלים, חזר השבוע הדולר לאחור במעט בעקבות המגמה העולמית של היחלשות הדולר, שהושפעה מתוכניות החילוץ של הממשל האמריקאי לסיטי ולהלוואות למגזר הדיור והעסקים הקטנים.

הדולר עלה היום ב-0.54% ושערו היציג נקבע על 3.92 שקלים לדולר. בסיכום שבועי נחלש הדולר ב-2.5%. סוחר מט"ח באחד הבנקים העיד כי את עיקר המסחר היום ואתמול ריכזו בנקים מקומיים שהעלו את שער הדולר. היורו עלה ב-0.24% ושערו היציג נקבע על 5.043 שקלים. בסיכום שבועי נסחר המטבע האירופי ביציבות. בעולם מתחזק הדולר ב-0.4% ל-1.286 דולר ליורו.

במחלקת המחקר של בנק לאומי צופים כי הדולר צפוי להמשיך להתחזק בטווח הקרוב, כשהמטבע האמריקאי יושפע בעיקר "ממידת אי הוודאות הכלכלית בעולם וממידת התיאבון לסיכון הנגזרת מכך".

בלאומי מסבירים את התחזקות השקל השבוע בהקשר העולמי וב"מידת התיאבון לסיכון של המשקיעים. היחלשותו של הדולר השבוע נבעה מהעלייה שחלה בתיאבון זה, כשלכך תרמו מספר גורמים שהפיחו תקוות בקרב המשקיעים: מינויו של נשיא הבנק הפרדלי גאייתנר לשר האוצר האמריקאי, החלטת הממשל להזרים 20 מיליארד דולר לצורך חילוצה של סיטיגרופ וכן התוכנית החדשה של הבנק הפדרלי להקצות 600 מיליארד דולר נוספים למימון רכישת בתים ו-200 מיליארד דולר למימון הלוואות למגזר הפרטי ולעסקים הקטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully