וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי ופועלים: החמרה בתוצאות החברות ברבעון הבא

יובל מעוז

28.11.2008 / 10:57

הבנקים בסקירתם השבועית: ההאטה שהשתקפה בדו"חות החברות במשק ברבעון השלישי, תבוא לידי ביטוי ביתר שאת בדו"חות הרבעון הרביעי

"ההאטה תבוא לידי ביטוי בדו"חות הבנקים ברבעונים הבאים, שכן אלו מהווים בבואה למצבו של המשק". כך מזהירים במחלקת המחקר של בנק לאומי בסקירה השבועית למשק.

לאומי מסבירים, כי בשלב זה עיקר ההשפעה על תוצאות הבנקים נבעה מהתגברות החשש מפגיעה ביכולת החזר החוב של החברות, שהתבטאה בעלייה חדה בהפרשות לחובות מסופקים, בעיקר במגזר העסקי.

"סימני ההאטה הורגשו חלקית בדו"חות הכספיים של הרבעון השלישי שפורסמו החודש, אך להערכתנו, ההאטה תורגש ביתר שאת ברבעונים הבאים, כשהעלייה בפרמיית הסיכון תוסיף לקשיי החברות", כותבים בלאומי.

"להערכתנו, חברות רבות נסחרות במחירים המשקפים ערך נמוך מערכן הכלכלי. עם זאת, התנהגות השוק המקומי בטווח הקצר תושפע מנתוני מקרו ומיקרו שהשפעת ההאטה העולמית ניכרת בהם וכן מעוצמת הפחד בשווקים".

במחלקת המחקר של הבנק מציינים כי לקוחות בעלי אופק השקעה ארוך טווח של מספר שנים, יכולים למצוא ניירות ערך "במחירים מעניינים", אך בשל התנודתיות הרבה, אין השוק מתאים ללקוחות שונאי סיכון.

הפועלים: התוצאות היו צפויות

בתחילת השבוע הבא תסתיים עונת הדו"חות של הרבעון השלישי ובמחלקת המחקר של בנק הפועלים מסכמים כי "מהדו"חות שפורסמו עד כה עולה תמונה קשה של חלק מהסקטורים במשק, אם כי התוצאות היו צפויות ברובן, ולא נרשמו הפתעות ממשיות בדו"חות. לצד ענפים שהציגו פגיעה ניכרת בתוצאות, חשוב לציין כי היו גם חברות שפרסמו תוצאות סבירות ואף טובות, כגון חברות הסלולר ועוד".

"הרבעון השלישי ייזכר כרבעון קשה גם ברמת המיקרו, כשהערכתנו היא שברבעון הרביעי צפויה אף החמרה בתוצאות של חלק ניכר מהחברות, בעיקר בענפים הרגישים לכלכלה הגלובלית ולשוקי ההון".

בבנק הפועלים ממשיכים להמליץ על אחזקה באחוז מניות מצומצם מתוך הרכב תיק ההשקעות, תוך התאמה לרמת הסיכון של הלקוח. "בחודשיים האחרונים חלה עלייה ניכרת בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף, אשר הופכת את עלות הביטוח של הרכיב המנייתי באמצעותן ליקרה מאוד. לפיכך, למחזיקים ברכיב מנייתי מומלץ להגן עליו באמצעים אחרים, כגון פקודות מסוג סטופ-לוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully