וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון בפתח: האינפלציה באירופה ירדה ל-2.1% בנובמבר; שיעור האבטלה עלה ל-7.7% באוקטובר

סוכנויות הידיעות

28.11.2008 / 13:22

את הירידה במדד המחירים לצרכן באירופה הובילה הירידה במחירי האנרגיה



האינפלציה באירופה ירדה בשיעור החד זה שני עשורים, ושיעור האבטלה עלה. שני נתונים אלה מעלים את הלחץ על הבנק המרכזי של אירופה להמשיך ולהוריד את הריבית ל-15 מדינות גוש היורו כדי להיאבק בהאטה הכלכלית.



האינפלציה ב-15 המדינות החולקות את מטבע היורו הואטה ל-2.1% בנובמבר לעומת 3.2% בחודש אוקטובר, כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בלוקסמבורג. את הירידה במדד המחירים לצרכן באירופה הובילה הירידה במחירי האנרגיה. ד"וח נוסף שפורסם היום הראה כי שיעור האבטלה במדינות גוש היורו עלה ל-7.7% באוקטובר מ-7.6% בספטמבר. זהו שיעור האבטלה הגבוה באזור מאז ינואר 2007.



הנציבות האירופית חשפה ביום רביעי חבילת תמריצים כלכליים בסך 200 מיליארד יורו (260 מיליארד דולר) שנועדה לעודד את הצמיחה ב-27 מדינות האיחוד האירופי, לאחר שרבות מהן נכנסו למיתון בעקבות משבר האשראי העולמי. מהנציבות האירופית נמסר כי חבילת התמריצים נועדה להעניק לכלכלת האיחוד זריקת מרץ, שתעודד את הצמיחה ותגביל את השפעותיו השליליות של המשבר הפיננסי העולמי. התוכנית שקולה ל-1.5% מהתמ"ג של האיחוד האירופי.



הנציבות צופה כי כלכלת גוש היורו תרשום צמיחה שלילית במשך שלושה רבעונים רצופים ותרשום צמיחה של 0.1% בלבד ב-2009 - הצמיחה החלשה ביותר באזור מאז שנת 1993. נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, אמר השבוע כי כלכלת גוש היורו תרשום צמיחה שלילית בחלק מ-2009, והוסיף כי הבנק המרכזי עשוי להוריד את הריבית בשבוע הבא, בשל ההאטה באינפלציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully