וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הטרור - מארק מוביוס לא משנה את דעתו על הודו: "זה לא יכול להשפיע על החלטתנו היכן להשקיע"

הדר תדמור

28.11.2008 / 14:27

מדד סנסקס נסגר בעלייה של 0.7% ביום המסחר הראשון לאחר המתקפה במומביי



מארק מוביוס, יו"ר קרנות טמפלטון, אמר כי התקפת הטרור במומבאי שבהודו לא פגעה בביטחון שלו בשוק המניות ההודי - השוק בעל הצמיחה המהירה השנייה בעולם.



מוביוס אמר כי ירידות בשוק המניות ההודי יהיו קצרות טווח, וכי הכלכלה המקומית עדיין מלאה בחיוניות. לטענת מוביוס, מדד סנסקס ההודי נמצא בשווי הזול ביותר ביחס לרווחים אי פעם.



"זוהי כלכלה בעלת צמיחה מהירה ואנחנו לא יכולים לתת לאירועים כמו מתקפת הטרור להסיט אותנו מהחלטותינו לגבי היכן אנחנו מעוניינים להשקיע", אמר מוביוס בן ה-72 בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. מוביוס סיכם: "הודו תתגבר על המשבר הזה ותשגשג".



בורסת המניות של הודו סיימה את יום המסחר בעלייה של 0.7%, לאחר שירדה ביום המסחר הראשון מאז מתקפת הטרור במומבאי ב-26 בנובמבר, בכ-1.3%. עד כה השנה ירד המדד בשיעור שיא של 56%.



פעולת הטרור החלה ביום רביעי בשעות הערב במתקפה על תשעה מוקדים שונים במומבאי, מרביתם יעדי תיירות בהם שני מלונות יוקרה - טאג' מאהל ואוברוי. לפחות 125 בני אדם נהרגו ועוד כ-327 נפצעו במתקפה משולבת .התקפות נוספות אירעו בתחנת הרכבת בעיר וקפה ליאופולד שהוא מקום מפגש ידוע לתיירים המגיעים לעיר, שמהווה את המוקד הפיננסי של הודו.



הכלכלה ההודית צמחה ב-7.6% ברבעון השלישי - זהו שיעור הצמיחה האיטי ביותר בהודו מאז שנת 2004. שר האוצר ההודי צופה צמיחה של 9% בכלכלה ההודית בשנת 2009, לאחר צמיחה של 7% השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully