וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזים מצביעים על ירידות של 1% בפתיחת המסחר בוול סטריט

שמואל שוסטר

28.11.2008 / 15:22

בשל החג המסחר יינעל בשעה 20:00 שעון ישראל; וויליפוד תיסחר על רקע נפילה של 79% ברווח הנקי


לאחר 4 ימי מסחר, בהם נרשמו עליות שערים חדות, מצביעים החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט על ירידות שערים של כ-1% עם פתיחת המסחר. על רקע חד ההודיה לא צפויים נתוני מקרו מטעם הממשלה, או נתונים כלכליים אחרים והמסחר יינעל בשעה 20:00, שעון ישראל.

אמש לא התקיים מסחר בוול סטריט עקב חג ההודיה. ביום רביעי המסחר בעליות שערים חדות. דאו ג’ונס הוסיף 2.9% לרמה של 8,727 נקודות, נאסד"ק טיפס 4.6% לרמה של 1,532 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-3.5% לרמה של 888 נקודות.

מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש ינואר יורדים ב-1% ונסחרים ב-53.97 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. מקור הירידות מחיר הנפט בפגישת נציגי אופ"ק בקהיר מחר, ובשל ההערכות כי קיצוץ נוסף בשאיבת הנפט העולמית לא יצליח לייצב את המחירים, אשר צונחים בעקבות הירידה בביקוש.



הדולר נחלש היום מול מרבית המטבעות, לאחר שהכרזת ממשלות העולם על צעדים לעידוד הצמיחה הורידו את הביקוש למטבע האמריקאי כהשקעה סולידית. הפדרל ריזרב התחייב לתוכנית חילוץ בהיקף של 800 מיליארד דולר, שמטרתה להביא לסיומו של מחנק האשראי, ולאחר שהאיחוד האירופי התחייב לתוכנית תמריצים בשווי של 200 מיליארד יורו (258 מיליארד דולר(.

"יום שישי השחור", המסמל את תחילתה של עונת המבצעים וההנחות בארה"ב לקראת חג המולד - ייפתח היום על רקע ההאטה הכלכלית והירידה בצריכה בארה"ב. יום זה מכונה "שחור" מאחר שטבלאות התוצאות הכלכליות נצבעות בשחור כשהן כלפי מעלה, לעומת הצבע האדום המאפיין אותן כשהמכירות בירידה. נתוני המכירות צפויים להוות אינדיקטור למצבה של הכלכלה והכיוון אליו היא צועדת.

פנסוניק (סימול PC), יצרנית מוצרי האלקטרוניקה לצרכן הגדולה בעולם, הורידה את תחזית הרווח שלה ב-90% בשנת הכספים של החברה אשר תסתיים ב-31 במארס. החברה הזהירה כי רווחיה בשנת הכספים הנוכחית יעמדו על כעשירית מתחזיותיה המוקדמות, בשל הירידה בביקוש העולמי למוצרי אלקטרוניקה והירידה במחירי המוצרים.

, שנסחרת בבורסת נאסד"ק (סימול WILC) תיסחר על רקע ירידה של 79% ברווח הנקי לרבעון השלישי של 2008. זאת למרות גידול של 33% בהכנסותיה לרבעון. הרווח הנקי נפל ל-642 אלף שקל בלבד, בהשוואה ל-3.1 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתדק. ההכנסות טיפסו ל-79.1 מיליון שקל לעומת 59.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully